En dag full av følelser…

Categories Blogg

Tanken på begravelse var det første som slo meg i dag når jeg våknet , egentlig hadde jeg bare lyst til å bli i sengen. Men kroppen ga meg igjen signaler om at jeg ikke hadde noe valg , en full blære tvang meg opp før tiden. Litt uvant egentlig , for er det en ting denne kroppen er blitt vant til så er det å holde seg , jeg kan jo ikke akkurat løpe på do heller. De eneste gangene jeg kjenner det er når jeg har fått noen liter med væske innabords , men det er sjelden jeg må så tidlig på morgenen. Men nå sitter jeg her og lurer på hvordan jeg kom inn på dette temaet i det hele tatt , det er vel ingen som har behov for å lese om mine dovaner!!

Jeg skjemmer meg , ser du hvor mye jeg rødmer?

Nei vi har vi har vel andre ting og prate om , ja som den Gullbarbie prisen som nå er blitt delt ut?? Aldri har jeg hørt om dette før , jeg måtte lese meg opp for å finne ut av hva i huleste dette var for noe. Du kan trygt si at jeg ble sjokkert når jeg leste , for hvem er det egentlig som finner på å dele ut en pris på  slike grunnlag??

Rettigheter: tegninger.no

Det er det Press- Redd barna som gjør , en orginasjon bestående av ungdommer som kjemper for at alle barn skal ha like rettigheter. De deler ut en pris til den som ungdommene mener er det verste forbildet for andre barn og ungdom , og i år er det ingen ringere enn Sophie Elise som fikk prisen. Mye kan nok sies om vedkommende , men det er ikke henne jeg reagerer på i denne sammenhengen. Det er denne prisen jeg reagerer på , for hva i huleste er dette for noe vrøvl??

For hva er det vi prøver å lære våre barn , er det dette liksom? Dette er jo intet annet enn en offentlig gapestokk , denne prisen er jo bare et hån på sitt aller beste. Jeg syns faktisk det er trist at en orginasjon som kjemper for barns rettigheter deler ut en slik pris , at de oppfordrer barn og ungdom til å sette andre i en offentlig gapestokk. Hykleri er det første som slår meg. Det er så mye rart som foregår , det er tydeligvis ikke bare oss som er på bærtur enkelte ganger.

Jeg har hatt en litt Tussi dag i dag , humørmessig har vi vært like. Ja for dere vet vel hvem Tussi er? Hvis ikke så er det bare å komme seg tilbake til barndommen og begynne å lese Ole Brum. Så idag er jeg Tussi , humøret er litt så som så kan du si. En liten gutt var også i litt dårlig humør når han kom hjem i dag , sliten etter en lang uke kom han subbende inn døren her.

Så vi har vært i dårlig humør sammen vi to , sammen i en liten stue har vi tilbrakt ettermiddagen fremfor TVen. Med Star Wars på skjermen og litt ostepop i skåla ble tilværelsen for en liten gutt litt bedre , og når en liten gutt er fornøyd så blir mor glad også. Så nå skal jeg legge gullbarbiene på hylla (bare navnet gjør meg sprø) og konsentrere meg om nuet , jeg er tross alt heldig som får oppleve en ny helg…

7 kommentarer

7 thoughts on “En dag full av følelser…

  1. Den prisen er så fortjent for Sophie Elise, for hun får virkelig følgerne sine, unge lett påvirkelig jenter, til å føle seg elendig og få et lavt selvbilde

    Du må ikke glemme her at bedriften SEI er en millionbdrift. Hun vet godt hva hun gjør.

    1. Hva Sophie Elise har gjort eller gjør bryr jeg meg lite om , jeg mener hun får selv stå for sine egne valg. Men er det riktig at vi voksne skal gi tilbake med samme mynt , for det er vel det vi gjør når vi oppfordrer barn og ungdom til å offentlig håne enkeltpersoner. Jeg er enig i at Sophie Elise ikke har vært det beste forbilde , men da burde vel vi som vet bedre være litt bedre.

  2. Nå er det ikke voksne voksne, som deler ut denne prisen, da. Og SEI er spesialist på.å,dra mobbekortet.

    Jeg er godt voksen, og jeg skremmes av at såkalte påvirkere skal påvirke unge jenter. Det er ikke bra. Det sagt, ingen skal mobbes.

  3. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg for få fram hva jeg syns om dette, men kort sagt syns jeg det er en ræva pris. Er man en offentlig person så kan man bare spikres på korset og henge der, virker som det ofte rammer unge jenter som har klart å komme seg fram og det er flere en omtale person som har fått smake av den kaka. Og jeg tror ikke at det er operasjon av rumper og pupper som gjør at disse har så mange tilhengere, og jeg tror ikke at vi kommer til botten med psykisk uhelse hos barn og unge ved å henge ut folk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *