Hva i huleste er det som skjer?

Categories Blogg

Jeg skjønte ingenting når jeg våknet i dag tidlig, først trodde jeg at jeg fortsatt sov.
Men når vinduene begynte å vibrere inne på soverommet mitt var jeg helt sikker, jeg var våken og nå var vi i krig. Ja med alt som skjer i Europa nå så var det min første tanke, men så gikk tankene mine til gubben som satt på toalettet i naborommet.

For av erfaring så har jeg egenhåndig erfart hvordan ufrivillige gasseksplosjoner kan forårsake de merkeligste hendelser, og det var da påfallende at huset begynte å vibrere akkurat i det øyeblikket gubben satte seg ned på doskåla.

Så jeg tenkte ikke mer over det, jeg konstanterte bare med at gubben hadde magetrøbbel.
Det siste jeg tenkte før jeg sovnet igjen var at denne gangen måtte jeg få han til legen, for nå var det så ille som det aldri hadde vært før.
Så det første jeg gjorde i dag når jeg sto opp var å skrive en melding til gubben som nå var på jobb, men det var da nyhetene kom på TVen. Det var slett ikke gubben sine mageproblemer som var årsaken denne gangen, det hadde jaggu meg vært et jordskjelv!!

Først skjønte jeg ingenting, for det var da merkelig at jeg var den eneste som hadde fått det med seg? Men når min datter kom ned som et spørsmålstegn skjønte jeg at hun også hadde erfart det, og igjen ble gubben frikjent i gjerningsøyeblikket.
Et så kraftig jordskjelv har jeg aldri opplevd før, ifølge nyhetene så ble det målt til en styrke på 4,5. Det føltes ut som om det var en bulldoser på vei inn i huset vårt, ja til og med sengen min ristet.

Men det rare var at ikke gubben hadde sagt noe, så når han kom hjem måtte jeg spørre han ut. Det viste seg at selv gubben trodde han var årsaken, så at jeg hadde tenkt samme tanke var slettes ikke rart. Det sier vel mer om magen til gubben enn om jordskjelvet, lettelsen i øynene til gubben når han innså at han ikke var årsaken sa alt.
Nå lurer jeg bare på hva det neste blir, her i huset kan alt tydeligvis skje…

7 kommentarer

7 thoughts on “Hva i huleste er det som skjer?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *