Hurra!!

Categories Blogg

Endelig var dagen kommet , denne fredagen er startskuddet for en 16 dagers lang juleferie. Så i dag våknet jeg opp lykkelig vitende om at jeg snart ville få alle mine hjem for en stund , og det er ingenting som gir meg større glede enn det. Jeg har ventet på denne dagen så lenge nå , og nå var den endelig her. Ut i fra en munter lyd på badet så var det andre også som var glad , og plutselig sto en liten gutt fremfor meg.

“Mamma i dag begynner ferien , nå er det ikke lenge til nissen kommer”

Han var så fin der han sto i nye sko og med nyjakka på , jeg innså igjen at vår lille gutt er ikke så liten lenger. Jeg ble dratt tilbake til fjorårets opplevelse der jeg lå , denne julen kunne like så godt ha vært uten meg. Men her lå jeg altså , lå og stirret inn i øynene på min vakre gutt. Øyne som fortalte meg alt , de fortalte meg hvor heldig jeg var.

Fikk en nydelig bukett i går

Gubben hadde selvfølgelig glemt julekalenderen igjen , så igjen måtte jeg avlede en liten gutt mens jeg så hvordan gubben listet seg rundt i bare trusa med en liten overraskelse i hendene. Han hadde akkurat fått gaven ned i dagens luke når en liten gutt kom på det , og nå hadde han ikke tid til å høre på mor lenger.

” PAAAAAPPAAA , hvor er du , vi må jo sjekke kalenderen “

En liten gutt kom hjem med gaver

Dagen i dag har vært rolig som alltid , eneste forskjellen er at jeg har kost meg idag. Jeg visste at denne dagen ble den siste rolige på en stund , så her var det bare å nyte stillheten mens man kunne. Jeg har sett på serie både for meg selv og med en av mine sønner , aldri hadde jeg sett for meg at jeg skulle like Star Wars. Men det sa jeg om Hobitt filmene også , og det var også takket være min sønn at jeg ble hektet på de også. Før jeg ble syk så hadde jeg og han en fast juletradisjon , hvert år gikk vi på kino sammen og så den nye Hobitt filmen.

To juletrær kom på besøk

Det er på denne tiden alle minner kommer sterkere tilbake , det skal så lite til før et nytt minne blir trigget. Midt i mimringen gikk ytterdøren opp med et smell , og raske barneskritt kunne høres i gangen. Far og sønn kom lykkelig inn her , endelig var det ferie. Nå begynner endelig den tiden jeg verdsetter mer enn noen annen tid på året , dagen i dag er starten på mange dager med julekos…

 

1 kommentar

1 thought on “Hurra!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *