Høsten har aldri vært vakrere..

Categories Blogg

De siste dagene har ikke formen vært helt på topp, faktisk har jeg vært ganske så dårlig. Det er det samme hvert eneste år, hver gang høsten nærmer seg kommer angsten snikende. I forrige uke ringte vi ned på legekontoret for å høre om jeg kunne komme og få influensavaksinen, men den startet de ikke opp med før i November.

Jeg blir like fortvilet hver gang, for min største frykt er å bli smittet med noe. Jeg har allerede vært syk to ganger denne måneden, og denne gangen fikk jeg feber og vondt i halsen. Det verste var likevel slimet som hopet seg opp, jeg får panikk hver gang jeg kjenner at slimet samler seg opp og jeg ikke får det opp. Lettelsen var derfor stor når jeg i går kjente at det løsnet, og den samme lettelsen så jeg i øynene på min mann.

Han blir like redd hver gang jeg blir syk, for han vet at den dagen jeg blir borte må han mest sannsynlig selge huset. For ni år siden sto jeg med livsforsikring papirene i hånden, og jeg husker enda den dagen som om det var i går. Jeg hadde nettopp kommet hjem fra jobb og det var en halv time til min datter skulle på trening, selv hadde jeg vært oppe siden 0500 for jeg brukte å trene før jobb siden ettermiddagene var så travle.

Min mann jobbet borte og var kun hjemme to helger i måneden, så på den tiden følte jeg meg som en alenemor. Den dagen hadde jeg en halv time på meg, alt vi hadde tid til var å hive i oss noe mat og komme oss av gårde. Dermed ble papirene lagt tilbake i skuffa med en tanke om å ta det en annen dag. Det skjedde dessverre aldri, og året etter var diagnosen et faktum.

De er så nydelige, de er enda finere nå enn når jeg fikk de 💜

Gudene vet hvor mye jeg har angret på den dagen, og jeg har fortsatt mareritt om de papirene. Skyldfølelsen gnager i meg hver eneste dag, jeg føler jeg har sviktet familien på det groveste. Tanken på at min mann må selge huset når jeg ikke er her lenger er hjerteskjærende, og derfor har jeg sørget for at ungene mine ikke gjør den samme tabben som meg. Det er så lett å tenke at man er udødelig når man er ung, det siste man tenker på er å sikre seg for fremtiden. Jeg har ingen unnskyldning, jeg burde ha vist bedre.

Mine to pelskledde venner går i ett med naturen på denne årstiden...

I dag følte jeg meg heldigvis mye bedre, og lettelsen over at jeg ikke hadde blitt verre var stor. Synet av de nydelige høstfargene ute og solen som skinte fra en skyfri himmel ga meg håp, aldri har høsten vært vakrere enn i dag…

11 kommentarer

11 thoughts on “Høsten har aldri vært vakrere..

  1. Ikke noe er lettere enn å være etterpå klok. Klart det ikke er kjekt å tenke på at han må selge huset når du er borte men det viktigste nå er at du holder deg så frisk du kan. Lett for meg å si men gjort er gjort og jeg tenker at du skal prøve å ikke ha fokus på det. Håper du får en fin høst og klarer å holde deg så frisk du kan 💖.Det er det viktigste for både deg og de rundt deg.☀️

  2. mannen fikk vaksinen for 2 uker siden,så det var jo rart?satte den på legekontoret,ha ei fin helg,her venter vi på stormen

    1. Ja jeg har skjønt at det er noen som har fått den, og det gjør det enda mer frustrerende. Jeg håper det ikke blir så galt som de har meldt, det er vel bare å skalke lukene og håpe på det beste 💖

  3. Surt å måtte selge, -ja, skal ikke si noe på det.
    – MEN..
    Ikke desto mindre, vil jeg faktisk gå så langt som å påstå at det ikke er hus- og boligsituasjon som ‘gubben’ har i tankene når det kommer til din helsetilstand, og det at du i det hele tatt holder deg i live! 😉

    1. Det er begge deler Gry, forestill deg selv at du må begrave din kjære og på toppen av alt må du selge huset og flytte med en liten gutt, så jeg skjønner godt hvorfor min mann er redd for å miste huset.

    1. Ikke skjønner jeg at dere tenker sånn, hadde han nå kunne beholdt huset så hadde det i det minste gitt han en trygghet med tanke på oppveksten til en liten gutt, jeg skjønner godt hvorfor min mann sier han er redd for å miste huset.

  4. Hei ❤️tenker på dæ og dine ❤️🌹hvorfor ikkje sette i gang en innsamling på spleis?😊forferdlig at familien ikkje skal få beholde hjemmet deres i alt dere står i ❤️klem fra Else

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *