Hjem kjære hjem…

Categories Blogg

Nå ligger jeg her i min egen deilige seng, og det var så godt å legge seg i går kveld at jeg ligger her enda.
Som en tornado kom legen inn på rommet mitt i går, og han brydde seg lite om at jeg lå på isolat.
Jeg måtte smile litt der jeg lå, for denne legen var full av personlighet. Han hadde kun et mål for øye, og det var å oppfylle ønsket mitt om å dra hjem.

Sykepleieren så lettere forvirret ut når legen plutselig kom susende inn døren uten smittevernsklær på, det hele var som tatt ut av en Flintstone episode. Men jeg var like glad, for nå skulle jeg endelig få komme hjem igjen.
Men jeg kjenner at jeg har hatt covid for å si det sånn, for etter to døgn våknet jeg opp med en kraftig forkjølelse. Det er det eneste som plager meg nå, alt slimet skal ut nå.

Etter fire døgn som sengeliggende har jeg ikke helt de store kreftene enda, og det merker jeg når jeg bruker hostemaskinen. Jeg holder på å svime av hver gang jeg bruker den, hostemaskinen er en fantastisk oppfinnelse men når man er syk så er den bare grusom. Men jeg vet jo at det må til, så her er det bare å bite tennene sammen.

Jeg klarte ikke sitte så lenge oppe i går, men lenge nok til at jeg fikk sett både Formel 1 og finalen i fotball.
Litt over ni måtte jeg be gubben om å hive meg i seng, og her ligger jeg altså enda.
Endelig fikk jeg en rolig natt, ingen alarmer som forstyrret meg og ingen kom for å ta blodprøver klokken syv om morgenen. Nå håper jeg bare på at denne forkjølelsen ikke blir verre, for nå vil jeg ikke se sykehuset på en stund….

15 kommentarer

15 thoughts on “Hjem kjære hjem…

  1. Kjekt å høre at du er kommet hjem.
    Helsen blir bedre av fred og ro, og kjente omgivelser.
    Håper du får bukt med hoste og slim. Forferdelige greier, når man har så lite å gå på.
    Masse god bedring Vivian❤️😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *