Jeg er glad jeg tok vaksinen…

Categories Blogg

Slik det ser ut nå så har jeg sluppet billig unna covid, men jeg er sjeleglad for at jeg for at jeg har hatt tre omganger med vaksine. Jeg tror vaksinen har gitt meg det forsvaret jeg trenger, og nå vurderer jeg en fjerde dose. Legen så på lungene mine at det var covid, og det første jeg tenkte når jeg hørte at jeg hadde fått påvist covid var lungebetennelse.

Jeg har traumer etter forrige innleggelse med lungebetennelse, og jeg er redd for at jeg ikke hadde klart meg så bra dersom jeg fikk det igjen. Heldigvis var det ingenting å se på røntgen bildene, og det var en lettelse oppi alt.
En forkjølelse skal jeg nok klare å komme meg gjennom, selv om det er ubehagelig. Jeg hoster fra morgen til kveld, og det tapper meg for krefter.

Det verste er at jeg har blitt snytt for noen soldager, det finnes ikke noe verre enn å ligge på sykehus og kikke ut på en skyfri himmel. Det er tortur det, og spesielt i år med den elendige sommeren som vi har hatt.
Da føler man seg i hvert fall fanget, det rablet nesten for meg der jeg lå. Men nå er solskinnsdagene over for denne gang, i dag våknet jeg opp til velkjente trommelyder på vinduet mitt.

Det er en ting jeg har glemt å fortelle dere, og nå håper jeg ingen på sykehuset leser bloggen min.
Jeg fant nemlig ut en artig liten ting når jeg lå på sykehuset, denne datamaskinen kan jeg virkelig ha det gøy med. Som dere vet så kan jeg styre TVen hjemme, jeg har fått lagt inn en fjernkontroll på datamaskinen som gjør at jeg kan se på hva jeg vil når jeg vil.

Det var akkurat dette jeg savnet når jeg lå på sykehuset, ta på TVen uten å måtte spørre om hjelp.
Ikke kunne jeg ringe på heller, jeg syns faktisk det er helt utrolig at sykehuset ikke har slike alarmer som man kan trykke på med hodet. Det burde være obligatorisk for sykehuset, det skal tross alt være forsvarlig å ligge der. Uansett så ble jeg liggende å se på en svart skjerm, og håpe på at noen poppet innom i løpet av den neste timen.

Minuttene gikk uten at noen dukket opp, frustrasjonen var i ferd med å ta over når jeg plutselig oppdaget det.
Det var en Samsung tv som sto på rommet, samme merke som vi har hjemme. “Hmmm” tenkte jeg, “mon tro om fjernkontrollen på datamaskinen fungerer her”. Like etter fant jeg frem fjernkontrollen på datamaskinen, jeg trykket på on knappen og ventet spent, Plutselig kom NRK på, det funket faktisk!! Jeg kunne nesten ikke tro det, nå måtte jeg jo prøve de andre knappene. Kunne jeg bytte kanaler? Nei det gikk ikke, hva med lyden? Ja det gikk! Det var da det slo meg, dette kunne jeg bruke til noe gøy.

Så da gikk det som det måtte gå, jeg slo av TVen og ventet på mitt bytte. Omsider hørte jeg døren gli opp, og inn kom en sykepleier og lurte på om jeg trengte hjelp. “Kan du slå på TVen” spurte jeg med en uskyldig tone, i mens fant jeg frem min egen fjernkontroll. Det ble et realt spetakkel inne på rommet, for TVen ville merkelig nok ikke samarbeide. Jeg tror alle som jobbet på avdelingen på ett tidspunkt var innom for å prøve, men alle som en måtte gi tapt. Så nå er det bestilt repertoar til rom 221, han får seg nok en overraskelse når TVen fungerer…

7 kommentarer

7 thoughts on “Jeg er glad jeg tok vaksinen…

  1. Den har nok reddet mange jeg fikk beskjed på ahus at hadde ikke jeg hatt dose 3 hadde jeg ikke kommet fra det med korona jeg ble innlagt dehydrert,kraftig hodepine og pusteproblemer blodårene mine sprakk da de skulle gi meg intravenøs.Mannen har aldri vært så redd som da .Ringte ambulansen 3 ganger før vi fikk ambulanse .Jeg klarte ikke gå på do uten hjelp og smerter pga fibromylagien så ble smertene forsterket dobbelt så mye. Unner ingen og få korona og håper jeg aldri får det igjen etter dette Forsatt god bedring Vivian🥰klem

  2. Heia vaksiner og heia deg💪🏻 (…og la oss håpe du ikke får ei kjempereging i posten i posten fra Helse Vest nå da😉😂)

  3. Ja jeg tror vaksinene har gjort sitt for oss alle, som har tatt den 🙂 God bedring videre – og du fikk lurt de skikkelig der ja 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *