Heia Petter

Categories Blogg

Som mange andre fikk jeg også sjokk når jeg så overskriften i VG for noen dager siden , jeg kjente det i hjertet.

En ung mann med livet fremfor seg hadde ødelagt for seg selv , hele Norges helt ble plutselig et helt vanlig menneske.

Et forbilde hadde fått svarte vinger , og hele Norge gjorde seg opp en mening.

Men denne gangen ble jeg faktisk rørt , et helt folk viste seg fra sin beste side.

 

For selv om handlingen er forkastelig så skjønte folk , de skjønte at her lå det mer bak.

Indre demoner måtte ha tatt over , overgangen ble rett og slett for stor.

Tårene rant når jeg så omsorgen en fortapt sjel fikk , igjen ble jeg stolt over menneskeheten.

For man sparker ikke de som allerede ligger nede , da strekker man heller ut en hånd.

 

En ung mann med et enormt mot stilte opp på pressekonferanse , og jeg ble full av respekt.

Jeg kan bare tenke meg hvor mye det må ha kostet , det var nesten så jeg kunne høre en ung mann sitt hjerte banke.

For han kunne valgt å gå i skjul , lukke seg inne med sine indre demoner.

Men nå satt han der , med bøyd hode delte han sine problemer med et helt land.

 

Alt vi nå kan gjøre er å håpe , håpe på at en ung mann får hjelp.

Hjelp til å takle sine demoner , hjelp til å vende tilbake til livet.

Jeg er en av dem som heier , jeg heier på deg Petter.

Livet er ikke for pyser , vi er tross alt bare mennesker , og vi har alle våre demoner iblant….

 

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Heia Petter

  1. Dette var så godt skrevet! Det handler ikke om å bagatellisere det han har gjort og de valg han har tatt, men å se mennesket bak.

  2. Så enig, så enig med deg. Veldig bra skrevet. Hvem er vi som kan sette oss på vår høye hest og sparke en som allerede ligger nede.
    Jeg fikk også sjokk, og var nok litt fordømmende før jeg fikk tenkt meg om. Håper bare han får den hjelpen han trenger, og vi ser heldigvis at det er mange som vil stille opp.

    1. Ja sjokket var det nok flere av oss som fikk , men alt jeg klarte å tenke på var hva hvis det var min sønn? Nå får vi bare håpe på at han får den hjelpen han trenger , og kommer tilbake sterkere enn før 💜

  3. Godt skrevet, Vivian! Det er alltid viktig å skille sak og person. Selv om jeg overhodet ikke støtter handlingen, har jeg ingen vanskeligheter med å støtte personen. Vi er alle bare mennesker, og kan trå feil både en og to ganger, og det må det være rom for. Jeg synes samtidig at pressen kan roe ned litt. Nå trenger Petter ro og fred, slik at han kan ta tak i de utfordringene som ligger foran ham.

  4. At noen kan skrive heia Petter🤔rusmisbruk er en ting, men å kjøre i 200km i timen, og filme det selv, hadde det skjedd en ulykke da, tror ikke du hadde heiet, ang, pressekonferansen, han kunne ikke gjort annet enn å stille opp, men, liker jo fyren jeg og🙄

    1. Jeg heier ikke på handlingen Tove , det skriver jeg også klart og tydelig. Men ja jeg heier på det motet han viser med å legge seg flat fremfor et helt land , og kan bare håpe på at han har nådd bunnen nå så han kan få den hjelpen han trenger for å klatre oppover igjen. Handlingen er fordømmende ja , men man sparker ikke en som allerede ligger nede.

      1. Er klar over du ikke heia på handlingen, men vi kan ikke undskyld alt heller, og, han var nesten nødt til å legge seg flat for hele Norge, hva skulle han ellers gjort, alle visste det jo🤔og, rådgivere har han sikkert i fleng, vi kan ikke fordømme handlingene og heie på den som utfører de, nå tenker jeg mest på villmannskjøringa, og de fatale konsekvensene det kunne fått, og filme det da,🤗

        1. Som sagt , jeg støtter ikke handlingen ei heller unnskylder jeg det han har gjort. Jeg bare håper han får den hjelpen han trenger til å komme seg opp igjen , for hjelp det trenger han.
          Du kan gjerne mene at han må stille opp på pressekonferansen , men han har spilt med åpne kort lenge før det. Han kunne faktisk gjort som mange andre kjente fjes gjør når de har vært på kant med loven , prøvd å skjule det så lenge som mulig. For meg viser det en styrke , og jeg håper det signaliserer et ønske om endring.
          Han har fortsatt et langt liv fremfor seg , og nå håper jeg han finner en ny vei videre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *