Happy fredag

Categories Blogg

Endelig var den her igjen , den beste dagen i uken. Her sitter jeg hjemme i min lille stue dag ut og dag inn , sitter her og venter. Dagene går over i hverandre , noen ganger vet jeg nesten ikke hvilken dag det er. Når jeg ble syk så hadde jeg egentlig ikke sett for meg at en dag ville ha så mye og si , men fredag er for meg nå blitt en hellig dag. Egentlig er det blitt omvendt for meg nå , jeg har helg fem dager i uken. For det er når fredagen kommer at jeg virkelig får brukt meg , da får jeg tid til å være en mamma på fulltid.

Jeg er alltid i godt humør på fredager , uansett om natten har vært så som så. For det har den vært i natt også , og jeg tror jeg vet hvorfor. Neste uke er det nemlig på an igjen , på torsdag skal jeg igjen på kontroll. Jeg må faktisk skjerpe meg , hver gang begynner jeg og kave meg opp lenge før. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg gjør dette mot meg selv , for jeg kjenner jo på kroppen at jeg fortsatt er stabil.

Rettigheter: tegninger.no

Men jeg har erfart at selv den minste ting blir blåst opp til noe større enn hva det egentlig er , og det er nok derfor jeg stresser meg selv opp. Likevel er jeg spent denne gangen , for nå skal nevrologen min begynne med et nytt studie. En ny medisin skal utprøves på oss ALS pasienter , og jeg håper for guds skyld at jeg får være med. Ingen placebo her i gården , gi meg det virkelige medikamentet. Jeg har ventet på en slik mulighet i fem år nå , og nå ser det endelig ut som om døren er begynt å åpne seg.

Uansett så startet denne dagen som den alltid gjør , litt over 10.00 satt jeg i godstolen igjen. Men idag sto jeg opp til bulder og brak , Tor med hammeren hadde tydeligvis stått opp med feil fot idag. Det er heldigvis ikke ofte det tordner om morgenen , men det er et sikkert tegn på at høsten nærmer seg. Temperaturen er det derimot ingenting og si på , den kalde høstluften har ikke meldt sin anmarsj enda.

Takk og lov for at det er fredag idag , for jeg kjeder meg så innmari for tiden. Ingenting skjer , og jeg blir bare sittende fremfor datamaskinen hele dagen. Det er en stor grunn til at jeg ser frem til helgene , for da får jeg en mulighet til å leve igjen. De siste ukene har jeg hatt mye opplæring her hjemme , og det tar tid. Tryggheten må være tilstede for begge parter før man kan ta de store utfluktene , ting tar tid rett og slett.

Det blir nok bedre og lettere når bilen kommer tilbake , og det gjør den faktisk neste uke. Den blir nok litt av et syn når den kommer , for nå har vi blitt så vant med å kjøre rundt med en bulkete bil. Nye klistremerker fikk vi også idag , og igjen må jeg takke Ølen betong. Det er nemlig de som har laget de fine mammapååhjul klistremerkene mine , og vi måtte ha to nye etter en pangavslutning på ferien.

Kontrastene er store når det gjelder formiddag og ettermiddag , for plutselig ble huset fylt opp med barnelatter igjen. Idag fikk jeg ikke bare en liten gutt hjem , tre små kom løpende inn her på ivrige barneføtter. Jeg har en mistanke om at de ble hentet omtrent på samme tid idag , de kom ihvertfall løpende inn her alle sammen. Så nå sitter de her og spiser fredagspizza sammen , og det er en fryd og høre på små barnemunner.

Helgen er tydeligvis begynt og jeg nyter det , nå ser jeg frem til å se hva morgendagen bringer. Nå håper jeg bare helgen blir fantastisk for alle dere også , for helt ærlig , det har vi vel fortjent…

6 kommentarer

6 thoughts on “Happy fredag

  1. Jeg liker også fredagen best, fordi jeg ennå har hele helga foran meg. Nå for tiden går det trådt. For 2 uker siden kjørte vi tur/ retur Tromsø, og da jeg gikk ut av bilen hjemme, var bekkenet gått i lås. Har slitt med voldsomme smerter de to siste ukene. Går til kiropraktor, virker ikke ennå. Jeg regner med at det blir bra tilslutt 😃ønsker deg en fantastisk fin helg 💜

    1. Åååå nei Trude , nå ble jeg bare trist. Jeg håper virkelig du får noe mot smertene , for jeg vet hvor vondt det er. Jeg hadde noe lignende når jeg gikk gravid med andre mann , bekkenet bare kollapset. Jeg håper du får hjelp fort , for dette er helt forferdelig 💜

  2. Kjære Vivian, jeg er så glad du får prøve ut ny medisin. D viser at verden går fremover tross alt. Ønsker deg en strålende helg med dine rundt deg.❤❤❤

  3. Flott å se de fine ongan! Og du e « i slage» som vi sir her😉

    Kor utrolig med mulig utprøving av medisin👏Her krysses🤞

    En nydelig fredag tel dæ og dine , og her ble det jaggu lørdag ser æ😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *