Heia Norge…

Categories Blogg

De kan prate om Haaland så mye de vil, men for meg er det Ødegaard som gjelder.
En fantastisk spiller både på og utenfor banen, et godt forbilde for våre unge.
Kampen i går er et levende bevis på det, Ødegaard spilte en fantastisk kamp, når andre medspillere mistet ballen jobbet han hardt for å vinne ballen tilbake.

Men alt media brydde seg om var en ny spiller, han fikk alt fokuset. Jeg måtte le litt for meg selv når Tv2 intervjuet publikum etter kampen og spurte hvem de syns hadde spilt best, og de aller fleste svarte Ødegaard noe som helt klart ikke var det svaret reporteren var ute etter. Det er ingen tvil om at Nusa er en god fotballspiller, men han er ung og det må vi ikke glemme. Det er så lett for media og hause opp alt det han gjør bra uten å sette fokus på at han trenger utvikling.

Det er ikke alle som takler media fokuset så godt, spesielt ikke når man er ung. Jeg syns media bør være litt forsiktig med å gi for mye fokus til våre unge nye spillere, det er vel og bra de gangene det går bra men det skal lite til før det blir slakt. Det kreves en sterk psyke for å stå i det media kjøret vi har i dag, det er slettes ingen spøk å være kjent i dag.

Det kan umulig være sunt å ha rampelyset på seg hele tiden, heldigvis er det ikke så ille her i Norge. Jeg er glad for at jeg vokste opp i en tid der Internett og Facebook ikke eksisterte enda, vi fikk tid til å finne oss selv uten å bli utsatt for det presset som er i dag. En liten gutt har bursdag snart, og øverst på ønskelisten står en telefon. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne pause tiden, men jeg innser at en liten gutt stadig blir større og det skremmer meg litt…

1 kommentar

1 thought on “Heia Norge…

  1. Huff ja.. du sier noe.. glad jeg også for at oppveksten var uten sosiale media og alt rundt, tøft nok å håndtere som voksen.. klem til deg 🥰🐰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *