Gubben tok s(t)aken i egne hender…

Categories Blogg

For et vær vi har!! Det er jo rene sommeren ute!
Det er på sånne dager man glemmer alle regnværsdagene som har vært, og det er utrolig hvor fort man venner seg til solskinnsdager. Jeg kommer meg ikke fort nok opp for tiden, det eneste som står i hodet på meg er å bli ferdig med sondematen slik at jeg kan komme meg ut.

Jeg nekter å sitte inne på slike dager, for så mange godværsdager har vi ikke her på Vestlandet.  Derfor syns jeg det er på høy tid at de kom nå, og jeg har tenkt å gjøre mest mulig ute mens vi har godt vær. Etter jeg la ut innlegget om plantespisende Hjorten på mandag fikk jeg mange tips fra dere, lite visste jeg at gubben hadde tatt saken i egne hender.

I går ettermiddag tok jeg meg en tur ut igjen, og det var da jeg fikk meg litt av et syn.
Gubben hadde gått ut før meg, og en liten gutt var opptatt med å leke bondegård sammen med nabobarna. Det var i det minste det jeg trodde han gjorde på, men det viste seg at gubben hadde gitt en oppgave til en liten gutt.

Gubben hadde nemlig fått et råd fra naboen vedrørende Hjorten, og det rådet fikk gubben til å handle. Jeg skjønte ikke hvor gubben hadde tatt veien i går når jeg kom ut, en liten gutt var også forduftet. Plutselig hørte jeg gubben sin stemme på andre siden av huset, og når jeg hørte han rope “spre det over alt” skjønte jeg at noe var på gang.

Jeg var snar med å kjøre rundt huset for å se hva som sto på, men når jeg rundet hushjørnet angret jeg på at jeg hadde tatt turen for å sjekke. For i mitt nye blomster bed sto gubben halvveis gjemt fremfor rhododendronen min, ja gjemt for naboene men ikke for meg. Med buksesmekken åpen sto han diskré og “vannet” plantene mine, og en liten gutt hjalp gledelig til.

“Hjorten liker ikke tiss mamma, det har naboen sagt” ropte en liten gutt ivrig mens han tisset i blomster bedet mitt. Synet av far og sønn som sto og urinerte i blomster bedet mitt fikk meg til å innse at jeg måtte gjøre noe, for det siste jeg ville var at blomster bedet mitt ble omgjort til et pissoar.

Så i dag har jeg kjøpt blodmel på Plantasjen, og det tipset kan jeg takke mange av dere lesere for. I tillegg kjøpte jeg en hel haug med hvit pyntestein som jeg skulle ha i bedet mitt, men jeg må nok gå til innkjøp av en haug til om jeg skal få dekt hele bedet. Vi har holdt på ute i dag også, og i dag er alle utemøblene kommet på plass.

Selv om verandaen ikke er helt ferdig så måtte jeg sette ut møblene, jeg gleder meg til den er helt ferdig og jeg kan pynte ferdig med blomster og alt. I kveld kommer det et firma på befaring som skal gi oss et overslag på glassrekkverk, jeg er fryktelig spent på hva det vil koste. At det er dyrt vet jeg fra før, men jeg trøster meg med at alle pengene vi bruker på dette prosjektet vil øke verdien på huset…

6 kommentarer

6 thoughts on “Gubben tok s(t)aken i egne hender…

  1. den vendingen der var jeg ikke forberedt på. 🙈 bra du fikk ordnet opp i det på en litt bedre måte enn gutta. 🤭 huff, tenk den stanken. men ja, nå ble det hvertfall kjempe flott.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *