Gubben kom i mål til slutt…

Categories Blogg

Hele ettermiddagen ble brukt på huskestativet, og etter mye om og men kom gubben i mål. Jeg er glad for at jeg har en handlekraftig mann, det kommer alltid noen gloser underveis men han gir seg ikke før han er i mål. Gårsdagen er et bevis på det, for selv etter at han hadde montert den feil tre ganger ga han ikke opp. Det eneste som gjenstår nå er å justere høyden, men det er fort gjort.

I dag våknet jeg opp svindårlig, hver eneste kroppsdel verket og hodepinen gjorde meg kvalm. Jeg skjønte med en gang hva som sto på, menstruasjonen var rett rundt hjørnet. Jeg er bare glad for at jeg kjenner kroppen min, og så lenge jeg vet hva kroppen reagerer på så går det bra.

Hver morgen kaster jeg et blikk bort på kommoden min, og da kommer den dårlige samvittigheten snikende. For på kommoden nemlig alle perlefigurene jeg bestilte av Vibbedille, siden det har vært ferietid for assistentene har jeg ikke fått hengt de opp, og nå er det så dårlig vær at det ikke er mulig.

Gøy på landet…

Jeg tror jeg skal vente med å henge de opp til neste vår, jeg er nemlig så usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Men opp skal de før eller senere, det er så mange perlefigurer at jeg må legge en plan. Jeg gidder ikke henge de opp på måfå bare for å bli misfornøyd, da kommer jeg bare til å irritere meg grønn over det.

I dag oppdaget jeg at den største Hortensiaen min lå på bakken, greinene var så full av blomster at greinene ga etter for tyngden. Det var da jeg kom på støtte pinnene jeg kjøpte til tomatplanten jeg hadde i fjor, og de ble redningen i dag. Jeg er så glad for at jeg valgte busker som blomstrer på ulike tider når jeg lagde steinbedet, for nå kan jeg glede meg over nydelige blomster fra tidlig vår til langt ut på høsten…

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Gubben kom i mål til slutt…

  1. Hvem vet Vivian, kanskje eg kommer en tur til Bergen og da kommer eg ut å hjelper deg:) Dib kom ikkje inn på U.Bergen…hvis ikkje hadde eg vært der nå 🙂 Me tar det etter hvert så gir eg i så fall beskjed 🙂 Ikkje ha dårlig samvittighet, det er ikkje bare bare <3

    Klem Vibbedille

    1. Det hadde vært fantastisk, du vet hvordan det skal gjøres 💖Det er ikke så enkelt for assistentene å vite hvordan jeg vil ha det, kommunikasjon er vanskelig når man har ALS. Jeg tok meg litt vann over hodet denne gangen, det ble litt mange perlefigurer 😅

      1. Det er ikkje så mange når de først kommer opp 🙂 Satt nok å tenkte akkurat som deg da eg skulle dekorerer den store murveggen vår første jula – Du kommer nok i mål 🙂

  2. Er det ikke mulig å prøve seg fram med å feste alt med “skoletyggis” eller noe lignende? Også feste dem ordentlig når du har funnet riktig sted for dem? Hadde blitr fin pynt til høsten/vinteren 😊

    1. Feste de er ikke et problem, jeg har kjøpt dobbeltsidig nanotape som tåler alt. Problemet er hvordan det skal se ut, når man først har hengt de opp er det vanskelig og forandre på det. Og jeg er livredd for å ødelegge de, spesielt de store figurene som Vibbedille har brukt lang tid på 😊

      1. Det er derfor jeg nevner “skoletyggis”, sånn at du kan prøve deg fram, og endre om du ikke blir fornøyd 😘 Også fester du skikkelig når du vet hvordan du vil ha dem 💕

  3. Jeg tror du finner en løsning på det. Og det blir kjempefint til slutt. Og jeg må si at du har jammen grønne fingre, jeg blir imponert.

  4. Nå ble jeg imponert av deg enda en gang, denne gang av hagen din. Så velkomponert at man skulle nesten tro en hagearkitekt har hatt en finger med i planleggingen. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *