Et huskestativ til besvær…

Categories Blogg

For noen år siden fikk jeg et huskestativ av en klassevenninne, og det har blitt flittig brukt. Men i fjor så jeg at huskene hadde sett sine bedre dager, det var på tide å skifte de ut. Helt siden i fjor har jeg prøvd å finne nye husker, men det har ikke vært så enkelt. Det eneste jeg fant var noen plastseter som så ut som de kom til å knekke med en gang, og det var ikke akkurat det jeg var ute etter.

En liten gutt har vokst i fra de enkle barnehuskene, så jeg måtte finne noe annet han kunne bruke. Så i forrige uke gjorde jeg et nytt søk på nettet, og det var da jeg kom over en nettside jeg ikke hadde sett før. De hadde et bredt utvalg av ulike husker, i tillegg hadde de trapesringer og annet turn utstyr som du kunne henge opp.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Prestekragene mine har vokst noe enormt...

Akkurat det jeg var ute etter, en liten gutt ble helt i hundre når han så hva de hadde. I dag kom pakken jeg hadde bestilt, og jeg var rimelig spent når gubben åpnet den. Jeg hadde nemlig bestilt en rund stor huske som tålte 130 kg, samme huske som du finner på lekeplasser rundt om kring.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Husken kommer ikke til sin rett på bildet, den var enorm…

De var nemlig så rimelige at jeg ble skeptisk, men det viste seg i dag at jeg ikke hadde noen grunn til å være skeptisk. Jeg ble gledelig overrasket når far og sønn åpnet pakken, for den store runde dissen var enda flottere enn på nettsiden. Men det var en som ikke var så fornøyd med kjerringa sitt siste innkjøp, selv om han var helt med på notene når det skulle handles inn.

Når han oppdaget størrelsen og alle delene som skulle på plass endret tonen seg helt, og plutselig tok det fullstendig fyr i en liten stue. Arbeidet ble flyttet ut i garasjen, og igjen tok finnmarksgloser over et ellers så stille nabolag. Nå er det gått noen timer siden gubben for ned i garasjen, det eneste tegn på liv er ekkoet fra gubben sin tordentale.

Rettigheter: tegninger.no

Så nå gjenstår det og se om dissen kommer opp i dag, akkurat nå ser det mørkt ut. Jeg skal vel være fornøyd om den kommer opp før neste vår, jeg kjenner nemlig gubben. I følge han er nemlig bruksanvisninger oppskrytt, og det er en av grunnene til at han fortsatt står og spyr ut gloser i garasjen. Heldigvis er de nærmeste naboene bortreist denne helgen, og nå krysser jeg fingrene for at gubben finner ut av det før de kommer hjem…

1 kommentar

1 thought on “Et huskestativ til besvær…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *