Grensene burde bli stengt…

Categories Blogg

Ja så var det fredag igjen , en ny helg står for døren. Men det føles ikke akkurat som at det er helg , for huset er omgjort til et katastrofeområde. Stuen er overfylt med ting , gangen ser ut som den er blitt truffet av et bombenedslag , og det er umulig å finne noe som helst. Normalt sett er huset nyvasket og shinet til helgen , det er liksom ikke helg før huset er blitt ryddet. Men nå flyter det overalt , og det er liten vits i og vaske gulv når mesteparten av gulvet er dekket av skap og hyller. I tillegg har vi en liten tass som har utpekt vaskekosten som sitt neste jaktbytte , så vaske gulv er ikke like enkelt lenger.

En gang har tatt dobbelt så lang tid enn hva jeg hadde sett for meg , ikke så rart kanskje når gubben velger å rive både vegger og tak. Det som begynte så uskyldig med litt maling på veggene har nå utartet seg til å bli en hel renovasjon , nå begynner jeg å forstå hvorfor gubben vegrer seg for oppussing. Alltid gjør han det til noe større enn hva det er , og nå skal jeg være glad hvis vi blir ferdig til sommeren.

Det var et øyeblikk der hvor jeg var fristet til å ta en Juliany ,dra til Spania og ikke komme hjem før huset er ordnet. Men det hadde jeg verken hatt samvittighet eller nerver til , jeg skjønner faktisk ikke at de tør! Reise til utlandet i disse tider er en risikosport , det er som å spille russisk rulett med eget og andre sine liv. Hvis ikke regjeringen vil stenge grensene så kunne de i det minste forby disse egoistiske menneskene å komme inn igjen i landet vårt , de kan bare holde seg borte for min del.

Vi har allerede avbestillt fjellturen vi opprinnelig hadde planlagt i påsken , tanken på fullstappede skianlegg og fjellområder ble en litt for stor risiko for oss. Så tanken på at flere og flere reiser til utlandet som om vi fortsatt lever i en normal hverdag gjør meg forbanna , og når de i tillegg velger å stå frem og si at de ikke bryr seg ja da ser jeg rødt.

Rettigheter: tegninger.no

Påsken i år blir rolig for våres del , men fin skal den bli uansett. En liten utflukt skal vi likevel unne oss , og vi har valgt et sted der vi vet smittefaren er lav. Værlandet havhotell har kun et få antall rom og leiligheter tilgjengelig , så det føles litt tryggere der enn oppe på fjellet med tusenvis av andre mennesker. I tillegg gikk vi for tre leiligheter fremfor rom på hotellet , på den måten blir det enda sikrere for oss. Jeg gleder meg sånn til å oppleve havgapet på nært hold igjen , og naturen der ute er ubeskrivelig vakker. Den eneste butikken er normalt sett stengt i påsketider , men de har lovet og holde den åpen for oss de dagene vi er der , det er service det.

Hvem vil ikke dra hit??
Bulandet og Værlandet
Bildene er lånt fra Google

Vi har så mange små nydelige bortgjemte perler i dette landet vårt , fremfor å dra til utlandet burde vi heller bruke mer tid på å utforske vårt eget land. Det er en grunn til at filmskapere fra andre land kommer hit for å filme , og når landet vårt er bra nok for selveste Tom Cruise så burde det være bra nok for oss og. Jeg er drittlei av å se bilder av halvnakne kropper på en kritthvit strand , gi meg heller bilder av vill og vakker natur. Så nå sitter jeg bare her og drømmer meg bort , jeg gleder meg til å fylle lungene med frisk sjølukt igjen…

God helg alle sammen💜

4 kommentarer

4 thoughts on “Grensene burde bli stengt…

  1. Min mann er litt slik selv, så jeg tenker meg nøye om før jeg spør om vi skal pusse opp noe. Plutselig kommer Sinnasnekker’n på besøk.
    Veldig enig med, vi har et så nydelig land og jeg tar gjerne en Norgesferie igjen i år også selv om vi og ungene har lyst til å dra til Danmark igjen. Vi planlegger ingenting enda, vi skal ta en liten ferietur på sparket tenkte vi. Må nesten vente og se hvordan viruset og vaksinene er når den tid kommer.
    God helg.

    1. Godt å høre at det ikke bare er min mann som er sånn , for en som hater snekkerarbeid så skjønner jeg ikke hvorfor han lager så mye arbeid for seg selv 🙄😅
      Skjønner godt at dere har lyst til Danmark , det er et fantastisk land. God helg til deg og dine , håper den blir god 💜

  2. Misunner dere den påsketuren der gitt! Det er sånne bilder som er påske for meg, siden vi alltid reiser hjem til Sunnmøre i påsken. Men i år, som i fjor, holder vi oss hjemme. Bor i Viken og tør rett og slett ikke å reise noen plass i frykt for å ta med oss smitte.
    Og selv om vi ikke har sett familien vår i USA som vi pleier å være hos hver sommer på snart to år, blir det norgesferie i år også. Synes ikke synd på oss selv av den grunn, Norge er et flott land. Vi trenger ikke reise til varme land og overfylte strender når vi har alt det fine som landet vårt har å by på.
    God helg til deg og dine!

    1. Jeg syns synd på dere som ikke får reise på besøk til familien , min datter er i samme situasjon. Hennes far bor i Oslo og hun har knapt nok vært der det siste året , og det er så fryktelig vondt. Det blir en rolig påske for oss og , mesteparten av tiden blir tilbrakt hjemme. Men to netter unner vi oss borte , og da er Værlandet det tryggeste stedet vi kunne finne. Påsken i fjellet må ofres i år , men for meg er havgapet enda bedre. God helg til deg og 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *