God jul…

Categories Blogg

Nå er det kun timer igjen, klokken fem i morgen ettermiddag vil kirkeklokkene rundt om i hele vårt langstrakte land ringe julen inn. De fleste av oss vil sitte rundt bordet sammen med våre kjære og vente på at julemiddagen skal bli satt på bordet, men det finnes mennesker der ute som ikke har noen. Mens de fleste av oss er omringet av kjærlighet fra våre kjære sitter det noen og føler på en ensomhet så stor.

Vi måtte jo holde tradisjonen ved like, dagen før min datter reiste ble det bakt pepperkaker…

I dag går tankene mine til alle de som sitter alene, alle de som ligger på sykehus og kjenner på sin egen sårbarhet. Tankene mine går til alle de som nylig har mistet en av sine kjære, og som nå sitter og føler på et stort tomrom. Tankene mine går til alle de som ikke får endene til å gå rundt, alle de som må velge bort julegaver til sine barn for å få mat på bordet.

Alt jeg føler på i dag er takknemlighet, og jeg har mye å være takknemlig for.
Jeg går nå inn i det åttende året som syk, og bare det er en bragd.
De siste tre årene har jeg vært stabil, og det jeg er mest glad for er at jeg fortsatt klarer å spise.
Men det jeg er mest takknemlig for er at jeg enda et år kan feire jul sammen med mine kjære, for jeg vet at livet er ingen selvfølge.

Tradisjon tro så ble juletreet pyntet i dag…

I dag vil jeg bare takke dere, takk for at dere enda et år har fulgt meg gjennom tykt og tynt.
Takk for at dere gir meg styrke når jeg trenger det som mest, takk for at dere overøser meg med nestekjærlighet. Det betyr så mye, ja ikke bare for meg men for hele familien. Jeg håper denne julen blir uforglemmelig for dere alle, måtte alle deres ønsker gå i oppfyllelse…

Riktig god jul til dere alle 🎄

32 kommentarer

32 thoughts on “God jul…

  1. Jeg ønsker deg ei riktig god jul og et godt nyttår ❤️ 🎄❤️ Klem fra Hege på Askøy

  2. Ønsker deg en God Jul med dine❤️⭐️🎄 blir rørt og gla når jeg leser. Gir håp når du forteller.
    Klem fra meg❤️

  3. Jeg ønsker deg og din familie en riktig god og fredfull jul 🎄🎅 Kos dere masse. Juleklem fra meg 🎁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *