God jul 🎄

Categories Blogg

Det er dagen før dagen og som tradisjon tro er det kaos i heimen. For det første så har det lavet ned med snø her det siste døgnet, ja det har kommet så mye snø at man skulle tro man var tilbake i Finnmark igjen. Synet av alle snøfnuggene som dalte ned tett i tett gjorde meg varm om hjertet, for det er ingenting som gir meg større julestemning enn når det hvite teppet som legger seg over landskapet.

Jeg tror gubben også har storkost seg det siste døgnet, for det er ikke ofte han kan gå ut og måke snø. Men det siste døgnet har det blitt mye snømåking, både gubben og snøskuffa har fått kjørt seg. Likevel er det en ulempe med all den snøen, og det er at søppel bilen nekter å kjøre opp her. I går kan jeg forstå at de ikke kom, men at de ikke ikke kom for fjorten dager siden skjønner jeg ingenting av.

På torsdag når vi var på kamp ankom svigerfar Bergen by, og han fikk litt av en reise. På grunn av uværet ble flyet fra Kirkenes forsinket med hele to timer, dermed rakk han ikke neste fly fra Oslo. Men vi skal vel bare være glad for at han kom seg frem i det hele tatt, for når han omsider landet blåste det orkan i kastene. Da var det verre med bagasjen, den har enda ikke kommet til rette.

Så i dag måtte gubben ut på en kjørerunde, for søppelet måtte bort og bagasjen måtte finnes. Men det skulle vise seg å bli vanskelig med begge deler, og jeg er rimelig frustrert over Bir! For til tross for at Bir ikke har hentet søppelet her så nektet de å ta i mot søppelet på avfallsstasjonen, det er ikke rart vi har miljø problemer i denne verden. Det endte med at gubben måtte ta med søppelet på jobb og kaste det der, så de femti kronene gubben måtte betale for å slippe inn på avfallsstasjonen var til ingen nytte.

Bagasjen kunne de heller ikke finne på Flesland, så nå vet jeg ikke hva svigerfar skal gå med på julaften. Vi har enda et lite håp om at det skal ordne seg, det hadde jo vært greit med rene klær på den store dagen. Denne måneden har virkelig flydd av gårde, jeg kan nesten ikke tro at det er julaften i morgen. De siste ukene har gått så fort at jeg knapt nok har hengt med, så for meg kom jula litt brått på i år. Jeg er bare takknemlig for at jeg har klart å holde meg frisk til jul, for alle rundt meg har hanglet den siste tiden. Så nå krysser vi fingrene for at alt faller på plass før den store kvelden, og at roen senker seg over oss også. Jeg ønsker dere alle en fredfull julefeiring, måtte den bli magisk for dere alle…

Det er nå en som har funnet roen…
9 kommentarer

9 thoughts on “God jul 🎄

  1. God Jul Vivian & Co! <3
    Kos dere og bare nyt! Snart et nytt år og eg håper og satser på at me finner på noen sprell – Sammen!

    Juleklem fra Vibbedille 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *