God jul 🎄

Categories Blogg

To dager igjen, det er like før julen kan ringes inn.
Jeg sitter her og ser på en liten gutt i stillhet, takknemlighet er alt jeg føler på. Jeg vet nemlig hvor heldig jeg er, som enda et år får feire jul sammen med mine kjære. Denne sykdommen har revet mange bort dette året, det er mange pårørende som føler på et savn denne julen. En dag vil det være mine kjære som må komme seg gjennom julen, en tom stol blir et bevis på at noe mangler.

 

Denne førjulstiden har vært preget av både tårer og glede, livet kommer så nært i Desember. Både sorg og takknemlighet blir forsterket, savnet etter livet som var blir intens. En liten gutt løfter opp en liten rund kule, med glitrende øyne ser han på meg. Han er den som skal føre juletradisjonene videre, sammen med tre søsken gir de meg håp om at en liten del av meg vil leve videre.

 

En liten rød kule gir meg håp, varsomt blir den plukket opp av esken av små barnehender. Jeg ser hvordan han forsiktig henger den på plass, og i en liten kule skimter jeg speilbilde av en liten smilende barnemunn.
Et lite bilde som brenner seg fast i netthinnen, et lite minne som jeg vil bære med meg videre. En blank lydløs dråpe faller, en liten dråpe for en lykke så stor.

 

Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne stoppe tiden, trykke på pause og bare være i øyeblikket litt til.
Julen er et slikt øyeblikk, og en liten gutt med en rund kule påminner meg om hva jeg en dag vil miste. Men her sitter jeg enda og smiler til en liten gutt som pynter juletre, og det er den største gaven for meg.

 

Jeg håper dere får alle deres ønsker oppfylt denne julen, men mest av alt håper jeg at dere får den gaven jeg ikke fikk. Måtte det drysse god helse og lykke over dere alle, for til syvende og sist er det alt noen av oss trenger. Men selv om  jeg ikke kan skryte av god helse lenger så har jeg heldigvis kjærligheten fortsatt, en kjærlighet som aldri vil dø ut…

God jul til dere alle 🎄

29 kommentarer

29 thoughts on “God jul 🎄

  1. Ja nå er det straks jul 🎅🌟 Så koselig og fint pyntet juletre. Fine gutten det ❤️ Ønsker deg og din familie en riktig god jul ❤️🥰🎅🌟🌟

  2. Her i huset har nå julefreden senket seg 🌲 var skeptisk underveis om vi skulle komme i mål,da jeg ikke fungerer optimalt etter skulderoperasjonen i november, men det gikk bra tilslutt 😃 som du sier; god helse trumpfer alt, og det er det jeg også ønsker meg. Ønsker deg og din flotte familie en fantastisk god jul 🧑‍🎄🌲💜

    1. Håper virkelig du får ønsket ditt oppfylt Trude, godt å høre at julefreden har senket seg hos dere også 🎄💓Riktig god jul Trude og takk for året som har gått, vi får håpe 2022 bringer med seg mange gode opplevelser til oss alle 🎅🎁

  3. Så fint du skriver om det som må være vanskelig å tenke på. Ikke lett å se for seg at dine en dag skal feire jul uten deg. Med en så alvorlig sykdom er det vel uunngåelig å tenke på det.Likevel virker du så flott og positiv 😊. Ønsker deg og dine en strålende jul🌲❤️

    1. Ja det er nok mer normalt for oss å tenke på slike ting, vi kommer ikke utenom det 💓
      Riktig god jul til deg også, måtte den bli uforglemmelig 🎄

  4. Fantastisk fine og sterke ord. Tenk hvor lite alt annet betyr, da helsa svikter. Julen er absolutt en tid til ettertanke. Roe ned litt ta vare på hverandre, og sett pris på de “små” ting. Det er tross alt de som styrer hverdagen vår. Har nylig vært innlagt på sykehus å satt inn kneprotese, så nå er begge knærne i titan og plast. 😄 Ikke noe livstruende her, men tenk hvor vanskelig alt blir når hverdagen ikke flyter som vanlig. Har hatt deg i tankene mang en gang den siste tiden. Blir litt sånn, “slutt å klag”. For en periode har jeg problemer med å bevege meg, og foreta meg det jeg vanligvis gjør. Tenk når der blir revet bort for alltid…😢 Sterke, fine, kloke Vivian. Du er mitt forbilde, ingen over, ingen ved siden…
    Ønsker deg og dine en varm og god jul. Stor juleklem fra meg.💝🎅🎄

    1. Åååå håper du kommer deg raskt på beina igjen, trist å være avhengig av hjelp rett før jul💖
      Håper du får en strålende julehelg Ina, og husk at det er fullt lov å klage i ny og ne🎄

  5. Kjære Vivian ❣️🌹 eg ønsker deg og flokken din en riktig god jul. Eg håper så inderlig at det snart kommer en kur for ALS 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  6. Ønsker deg og dine en riktig God Jul🌲. Du står på å får alt i havn, gir ikke opp. Kos dere alle sammen i julen🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *