God helg 🤍

Categories Blogg

Jeg sto opp denne fredagen til rim på bakken og frost på vinduene. Det er blitt vinter igjen over natta. Er det ikke rart å tenke på at solen bringer med seg kulde? Kontrastene går hånd i hånd, det ene utelukker nødvendigvis ikke det andre. Men det er et nydelig vær ute, skyfri himmel så langt øyet kan se.

Idag var jeg sliten når jeg våknet, sikkert fordi det ble litt mye i går. Jeg er enda irritert over den ene uttalelsen om at kanskje jeg har skyld i problemene, fordi jeg har skrevet generelt om problemene åpenlyst. Men en ting vil jeg ha klinkende klart!! Jeg har ALDRI hengt ut assistentene og feil de har gjort på jobb!! Jeg har alltid prøvd å veie ordene mine og holdt det generelt. I hovedsak har jeg skrevet mest om svakheten med firmaet, og det mener jeg de må tåle. Så det å komme her og leke offer, og prøve å få det til å høres ut som det er vi som er vanskelig, det vil jeg ha meg frabedt!!

Så det var dagens utblåsning, jeg trengte å få det ut. For selv om jeg er syk så har jeg følelser jeg også, og temperamentet mitt er det ingenting i veien med 🤣Men jeg må bare legge det bak meg, selv om jeg syns en beklagelse hadde vært på sin plass.

Heldigvis er det fredag, noe som betyr at det er tid for helgekos. Formiddagen har gått med til å skrive innlegg, fyre i peisen og skrive handleliste. Min mann fant et middagstips på Facebook igår, Taco lasagne innbakt i bacon. Så det skulle vi prøve idag. Som regel er jeg skeptisk til å prøve slike oppskrifter på nett, ting har det med å se bedre ut enn hva det er. Men siden ingrediensene var de samme som vi vanligvis bruker, ja foruten om bacon da, så ga vi det en sjanse.

Oppskriften er såre enkel

  • Finn frem en avlang form, vi valgte to brødformer
  • dekk formen med baconskiver, legg skivene fra bunnen og opp over kanten som vist på bildet.  
  • Fyll i med stekt Taco kjøtt, mais og ost
  • legg gjerne flere lag 
  • Ta så baconskivene som henger over kanten, og legg oppå formen
  • Stek i ovnen på 180 grader i 45 minutter. 

Mat er blitt så viktig for meg etter at jeg ble syk, det er blitt en av de store gledene med livet. Heldigvis har ikke jeg hatt de store problemene med å spise selv enda , selv om legene på sykehuset hardnakket mente at det var derfor jeg fikk lungebetennelse før jul. Faktisk så skremte de meg så mye med alt pratet sitt, at jeg ble redd for å spise.

Men både meg og min mann visste at svelgefunksjonen ikke var årsaken til lungebetennelsen, den startet med vanlig forkjølelse. Så det var bare å jobbe seg tilbake. Det er jeg sjeleglad for at jeg gjorde, for nå spiser jeg uten problemer og nyter måltidene som aldri før. Nå har jeg aldri vært noe frokostmenneske, så jeg holder meg til middag og kvelds, noen ganger lunsj. Men jeg er glad for at jeg fortsatt kan spise, for det betyr mye i en ellers så grå hverdag.

Ja så middagen i dag kan jeg trygt anbefale, så lettvint og supergodt. Det geniale er at du kan ha oppi dine egne favoritter, her er det bare å prøve seg frem. Smaksløkene fikk fart på seg når jeg så formen komme ut av ovnen, ser det ikke godt ut vel?

Idag har jeg også sjekket hotell til VIXEN, vi må få bestilt snart. Det første alternativet som lyste i mot meg var Grand Hotel, ja tenk om. Men etter å ha sjekket saldoen og innsett at vi knapt nok hadde råd til å betale frokosten (som selvfølgelig ikke var inkludert), så var det bare å bla seg videre 😅Men drømme kan man jo.

Tenk å våkne opp på en suite på Grand hotell, det hadde vært noe for to bondeknøler som oss. Men vi er bare glad for muligheten til å komme oss bort litt, dette kommer til å bli en uforglemmelig opplevelse. Det føltes som et mirakel å bli nominert, tenk at lille meg skal få oppleve dette. Så selv om jeg ikke har tro på en finaleplass, så har dere bevist at dere får mine ord ut til folket. Så bare fortsett å stem, vi kan jo ikke gi oss nå!

Stemme kan dere gjøre ved å klikke her!

Resten av kvelden skal jeg bare slappe av, for i morgen skal vi på tur. Imorgen skal vi nemlig til mitt barndoms paradis på dagstur for å besøke min bror. Det gleder jeg meg til, ikke minst til å se hvor langt husbyggingen deres er kommet. Jeg gleder meg til de er ferdig med huset, for da blir det enklere for meg å tilbringe tid der inne, da kan vi ta helgeturer også.

Da gjenstår det vel bare å ønske dere god helg, håper dere har hatt en god fredag så langt. Nyt kvelden og gled dere til imorgen, for da tar jeg dere med på tur…

10 kommentarer

10 thoughts on “God helg 🤍

  1. Du er i din fulle rett til å blåse ut, og et firma bør absolutt ikke gå inn i offerrollen. Taco lasagne så kjempespennende ut. Må kanskje prøve dette. Ønsker deg en fin fredag. Gleder meg til tur med deg i morgen ☺️

  2. Hei Vivian ,dette har ikke så mye med dagens innlegg å gjøre men jeg lurte på hvor mange timer med BPA du har fått innvilget eller hvor mange timer som er mulig å få innvilget? Jeg er i en søknadsprosess for min far som ønsker å bo hjemme og er 100% pleie trengende grunnet ALS.
    Vh Lise

    1. Hei Lise, per dags dato har jeg 75 timer i uka + hjemmesykepleien. Jeg var så heldig å få innvilget en kombinasjon etter ett års kamp mot systemet. Håper det ordner seg for din far, håper virkelig ikke at dere må kjempe mot systemet. ❤

      1. Det ser lovende ut for oss, vi bor i Ullensaker kommune som er gode på ALS og dialogen har vært god. Krysser fingrene. Takk for en fantastisk blogg. ❤️

  3. Hei Vivian!
    Takk for oppskriften med fine bilder! Forrige innlegg om «panikk» var så vittig og morsom! Takk for alt du skriver, du har en talent ! Har du / mannen din Vipps? Jeg vil gjerne bidra til drømmen din om Grand Hotell 🥰 Fortsatt God Helg ! ❤️

    1. Tusen takk Lana 🤍Du er veldig snill som vil bidra, men jeg har ikke hjerte til å ta imot, den samvittigheten slår inn med engang. Men du skal vite at det betyr uendelig mye at du tenker på meg 🤍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *