Gledene finnes selv når det er mørkt…

Categories Blogg

Det nærmer seg jul med stormskritt, og enda har jeg mye igjen å gjøre. Kanskje det er derfor jeg er lei idag, for alt tar så forbanna lang tid når man ikke kan gjøre tingene selv. All den tiden jeg bruker på å forklare, jeg tror ikke dere skjønner hvor mange timer i løpet av dagen jeg bruker på nettopp det, å forklare.

Ja ikke bare til mine assistenter, men til hjemmesykepleien og mine kjære også, tenk hvor lett det kunne vært om jeg bare hadde kunnet gjøre tingene selv. Men det kan jeg altså ikke, jeg må bare finne meg i å vente på at tingene blir gjort, jeg må bare finne meg i at jeg ikke er sjef over mitt eget liv lenger.

Idag har jeg blant annet sittet hjemme og hørt på sondmaten pipe i en halvtime fordi jeg var alene. Det er så frustrerende å sitte og se på av knappen og ikke kunne strekke hånden ut for å slå den av. “Du biter nok mye i deg” pleier min mann og si, han skulle bare ha visst. For nå er jeg så vant med at de rundt meg glemmer noe når de ordner med meg, at jeg bare venter på når jeg må gripe inn.

Det er egentlig rart, for de utfører de samme prosedyrene hver eneste dag, men likevel så glipper det. Faktisk så blir jeg overrasket de få gangene det flyter som det skal. Nå klandrer jeg ingen, jeg er mest oppgitt over egen situasjon. Likevel drømmer jeg om en dag der jeg slipper å forklare og rette opp i ting.

Men nå får det være nok klaging, for selv om det er fredag den 13, og selv om humøret er så som så, så har denne dagen brakt med seg gleder også. Det er rart, men det føles som om universet griper inn når jeg har det mest tungt, for da dukker det alltid opp noe uventet.

Uventet og uventet, jeg visste jo at den var på vei, en pakke hadde funnet veien til postkassen min. Tenk at barnehagetanten til min datter har sendt oss gaver, jeg blir helt rørt av omtanken. Helt frivillig og uten en tanke om å få noe igjen, får jeg gaver fra nær og fjern. Og hver eneste gang blir jeg like rørt. Denne gaven idag kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. Nå gleder jeg meg til julaften, for da får vi se hva hun har funnet på. Hadde jeg vært frisk hadde jeg nok knepet hull på papiret, jeg klarte nemlig aldri å vente før 😅

Det er på tunge dager at de små gledene varmer ekstra mye , og idag har jeg hatt flere av de. Plutselig får jeg en melding fra min eldste sønn om jeg har lyst til å være med på kjøretur i morgen. Selvfølgelig vil jeg det! Jeg må jo teste den nye doningen, jeg elsker jo Mercedes. Herlighet hvor jeg gleder meg , og det at han gjerne vil ha meg med, ja det betyr alt for meg.

Så nå skal vi tenne stearinlys og finne frem noe godt å spise, jeg trenger å trøstespise for å fordøye håndball kampen i dag. Men heldigvis er det andre ting på TVen og glede seg over, så kvelden blir nok god likevel. Håper roen har senket seg hos dere også på denne fredagskvelden, så håper jeg dere får en strålende helg alle sammen…

PS : Den største gleden er at Isak er flyttet ned til meg. Han kommer tuslende ned hver natt nå som pappaen ligger nede, så nå er familien gjenforent også på natt 💜

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Gledene finnes selv når det er mørkt…

  1. Å, så vidunderleg å få sove med ein liten tass ved sida an. Større kjærlighet kan en ikkje få. Kose deg med alt som er godt.❤️ God helg til deg og dine. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *