“Gjør det vondt mamma”

Categories Blogg

I dag våknet jeg tidlig , jeg kjente plutselig at jeg hadde glemt noe i går kveld. Eller glemt er vel feil ord og bruke , jeg gadd ikke er vel riktigere å si. Ja for jeg gikk nemlig til sengs uten å gå på do først , jeg måtte jo ikke såååå mye. Jeg var nemlig så sliten i går , jeg ble litt for ivrig på en datamaskin. Først gjorde jeg unna alle spørsmålene fra dere , noe som ga meg stor glede. Men etter å ha skrevet 1500 ord så burde jeg nok ha tatt en pause , men som alltid skulle jeg bare gjøre “litt til.”

Klar for en tur ut

Det ene førte til det andre , og plutselig hadde hele kvelden gått. Øynene gikk i kryss og hodepinen meldte sin ankomst , og når valgnatten i tillegg begynte på TVen ja da fikk jeg nok. Jeg vet ikke om det var valget eller hodepinen som fikk det til å tippe over , men i det gubben heiv meg over skuldrene begynte jeg å brekke meg. En ting er i vertfall sikkert , denne kjerringa står på til det siste.

Idag har en liten gutt også vært hjemme , det var planleggingsdag i barnehagen igjen.  Ja den siste setningen var det gubben som utbrøt , bare ikke like fint som jeg nå formidlet den. Han måtte nå ha vært hjemme uansett , hjemme for å pleie meg. Ikke vet jeg hva han legger i nettopp det ordet , men at vi har ulik oppfatning av hva pleie betyr er sikkert og visst. Som vanlig gikk ting i en fei , men idag holdt det faktisk på å gå veldig galt.

 

For jeg hadde en full blære allerede klokken 06.00 idag , så da kan du tenke deg hvordan jeg hadde det når gubben kom inn døren klokken 08.00. Nå hastet det , men er det en ting gubben er god på så er det pressede situasjoner. Det går alltid fort med en gubbe , ja det vil si alle andre ganger bortsett fra idag. For det har seg nemlig slik , en gubbe er kun effektiv på sine egne prinsipper. Det vil si at han skynderseg ikke for min del , snarere tvert imot. For hver gang jeg trenger at det går fort så skjer det samme , da får han fryktelig god tid.

Ja ikke bare god tid , han skal i tillegg se hvor langt han kan dra strikken. Det hjalp ikke hvor mye jeg tryglet han om å skynde seg , nå hadde plutselig alle putene mine blitt svært interessante. Jeg knep igjen alt jeg kunne mens gubben holdt på med sitt , men plutselig fikk han en ny ide. Før jeg visste ordet av det ble jeg røkket opp av senga , og i Evas drakt hang jeg igjen over et par brede skuldre.

Nam pizza!!

 

Der hang jeg og dinglet mens jeg kastet et lengselsfullt blikk mot baderomsdøren , problemet var bare at jeg aldri kom nærme nok. For nå hadde en gubbe funnet ut at dagen ikke kunne starte uten en svingom , og nå var et par brede skuldre blitt forvandlet til en karusell. Rundt og rundt det bar mens en gubbe hoppet opp og ned , og som vanlig fikk ikke jeg frem en eneste lyd. Det var ikke før jeg klarte å tvinge frem en gurglelyd at han skjønte at grensen var nådd , og i det gubben var i ferd med å sette meg ned på toalettet kom de første dråpene over en toalett skål. I grevens tid nådde jeg frem , og med ett skjønte jeg hvordan denne dagen kom til å bli.

Jeg var helt ferdig når jeg noen timer senere trillet inn på et legekontor , for i år tar jeg ingen sjanser. En time for vaksine ble bestilt , nå skulle denne kjerringa vaksineres mot influensa. En liten gutt måtte selvfølgelig også være med , og han satt med store øyne når sprøyta ble funnet frem. “Gjør det vondt mamma” spurte han undrende , men like etter ble han veldig overrasket. “Er det over allerede , oi det gikk fort.”

Det verste var nok ventetiden etterpå , men den gikk plutselig fort når mor fikk en ide. Vi kunne jo leke gjemsel i gangen , og jeg trengte ikke be to ganger for å si det sånn. Han er nå artig den lille karen min , for når jeg latet som jeg ikke så han så skulle han gjøre det samme. Selv om jeg sto rett fremfor han så latet han som , jeg var plutselig blitt usynlig.

Nå sitter jeg her og ber en stille bønn , jeg håper gubben har brukt opp sine krefter for dagen.For ikveld begynner Hver gang vi møtes igjen , og det vil jeg gjerne se . Men igjen så føler jeg meg ikke trygg , for med min gubbe så vet man aldri hva som skjer. Denne fredagen startet villere enn jeg hadde forventet , og jeg har på følelsen av at den kommer til å ende på samme måte…

PS : Dere la sikkert merke til noen uvanlige bilder , jeg fikk nemlig klar beskjed om å legge ut bilder av byggverket til en liten gutt , ja og lekene som selvfølgelig måtte være med. Sist men ikke minst , HURRA for Biden!!

2 kommentarer

2 thoughts on ““Gjør det vondt mamma”

  1. Ja det var enda godt du fikk til å bruke dataen så vi fikk følge deg. Jeg er jo frisk, bare noen begrensninger som gjør at jeg må være hjemme og ha mye hvile og også for meg er bloggen og kontakten med mennesker fantastisk i hverdagen. Jeg har jo også gjort boklesingen til “jobb”. Ubetalt ja, men likevel så verdifullt i hverdagen 🙂 Ser nå for meg han som skal danse når du holder på å tisse det ut. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *