Aldri gi opp

Categories Blogg

Nå har jeg skrevet blogg i to år , læringskurven har vært bratt.

For livet som blogger visste jeg ingenting om , tror knapt jeg hadde lest en eneste blogg.

Faktisk var det gubben sin fortjeneste at min blogg faktisk eksisterer , han presset meg til å prøve et hjelpemiddel.

For når en datamaskin ble plassert fremfor meg så fnyste jeg bare , jeg så på det som nok en ubrukelig ting som ville bli stående som en støvfanger.

 

Heldigvis ga ikke en gubbe seg , datamaskinen ble stadig vekk plassert fremfor meg.

Og siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre så begynte jeg og prøve , to øyne for nesten i kryss.

Dette var mer vanskelig enn jeg noengang kunne ha forestilt meg , jeg ble rasende på en datamaskin.

Men mest av alt frustrert over meg selv , frustrert over at jeg ikke fikk det til.

 

Du kan jo prøve å forestille deg selv , hvordan du må bruke to øyne istedenfor de fingrene du fikk utdelt.

Jeg skjønte ingenting der jeg satt , det hele var som tatt ut av en science fiction film.

Til slutt ble jeg bare irritert , og når jeg blir irritert så skjer det noe inni meg.

En datamaskin ble en utfordring , og jeg hadde ikke tenkt å gi opp.

 

Aldri hadde jeg sett for meg at jeg kunne bruke den sånn som nå , en hel verden åpnet seg.

En forenklet meny ble kastet bort , jeg fant min egen vri på hvordan en datamaskin kunne brukes.

To år er nå gått , og jeg er sjeleglad for at jeg ikke ga meg.

Bloggen ble til , sakte men sikkert begynte dere lesere å komme til.

 

Alt arbeidet var verdt det til slutt , jeg fikk en helt ny hverdag.

I løpet av disse to årene har det blitt mange innlegg , faktisk hele 1408 stykker.

Når jeg nå tenker tilbake på hvordan livet var før en datamaskin så skjønner jeg ikke at jeg holdt ut , sitte alene hjemme med kun TVen som eneste tidsfordriv.

Mitt nye liv begynte når en datamaskin kom i hus , uten den vet jeg ikke hva jeg skulle gjort…

6 kommentarer

6 thoughts on “Aldri gi opp

  1. Hei, skal igjennom det å bruke øyestyring snart. Grugleder meg da jeg ikke er spesielt tolmodig av meg. Håper jeg kan spørre deg om råd om jeg trenger.

    1. Skjønner deg veldig godt , men jeg er helt sikker på at du vil klare det. Du får sikkert god opplæring , de er så flinke de som jobber med dette. Men du må gjerne spørre , jeg svarer gjerne på spørsmål.

  2. Tusen takk for at du ikke ga opp å lære å bruke øyenstyring. Uten dine fantastiske innlegg, ville vi verken ” blitt kjent med deg” eller de utfordringene dere ALS rammede møter i hverdagen 💜

  3. Du har igjen nå for å være sta og viljesterk Vivian. Det er vel det viktigste vi mennesker har, viljen til å få til det vi bestemmer oss for. En riktig fin helg til deg og dine…❤❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *