Første dagen i et helt nytt år!

Categories Blogg

Så hva gjør dere på? Noen av dere ligger vel rett ut etter det som ble litt for mye festligheter, skulle nok ikke ha tatt den siste drammen der . Men jeg tenker nok at de fleste av dere gjorde kanskje som oss, tok det rolig i går, og er nå klar for en ny dag. Jeg sitter og ser på Flåklypa, de eldste guttene sover (de var nemlig på fest i går), og Isak og pappaen er borte hos naboen og boltrer seg.

Jeg skulle gjerne vært ute jeg også, men formen er ikke helt kommet tilbake, selv om jeg er mye bedre. Dessuten er været litt ustabilt, så jeg tror denne første dagen blir tilbrakt inne fremfor peisen, ikke så verst det heller når jeg tenker meg om. Kanskje dere gjør det jeg pleide å gjøre, starte året med en gåtur. Jeg savner det litt, det var litt spesielt å gå tur ute den første dagen i ett helt nytt år. Du gikk liksom mot en ny start, ihvertfall føltes det slik for meg.

Du kan tro det var en stolt gutt som gikk ut døra her i går, han var klar for å gå julebukk. Sammen med nabobarna gikk han spent på døren til naboene. Fedrene var med, og som fedre flest så hadde de mer enn nok med å holde styr på piratene. Enda jeg ga grei beskjed om å ta bilder, så klarte gubben å gå ut uten å ta telefonen med seg, så ingen bilder ble tatt. Heldigvis var min eldste sønn snarrådig og fikk knipset et bilde av en pirat før han for ut døra her.

Det ble en stille og rolig kveld i går, men en koselig kveld likevel. Faktisk en kveld helt etter vår smak, ingen stress, bare kos. Mine foreldre kom ut og spiste middag sammen med oss, ja for middag ble det også. Gubben heiv seg rundt og fikk pinnekjøttet på kok, nyttårsaften var reddet. Isak var helt i hundre når klokken nærmet seg midnatt, men ut skulle han ikke!

Det var tryggere å stå inne sammen med mamma, mens pappaen dro ut for å fyre opp. Dere skulle sett Isak, han var et syn for guder. Der sto han i trusa etter å ha sovnet tidligere på kvelden, med sverdet i hånden gjorde han seg klar. For hvert skudd som kom opp så ropte han Hiv O hoi, for vi var nemlig på Den sorte dame, og selveste greven av Gral måtte bekjempes.

Jeg var så spent på å høre hvordan det hadde gått med hundene, om det hadde hatt noe effekt å låne bort vår rolige hund til en litt skvetten valp. Og det hadde visst gått over all forventning, de sov seg gjennom hele feiringen. Disse nydelige bildene fikk jeg tilsendt.

Nå nyter vi siste dagen med ro, for i morgen begynner hverdagen igjen. Isak begynner på stor avdeling imorgen, vemodig og spennende på samme tid. Han har hatt det så trygt og godt på liten avdeling, en avdeling med mange fantastiske voksne som har sendt meg mail hver dag om hvordan dagen hans har vært. Jeg kan ikke få takket dere nok, heldigvis kan vi fortsatt treffes når jeg er med og henter i ny og ne.

Så jeg håper denne første dagen har vært god for dere alle, og jeg gleder meg til å se hva resten av året har å by på. Nyt kvelden videre 💜

4 kommentarer

4 thoughts on “Første dagen i et helt nytt år!

  1. Det ble en rolig feiring bare min samboer, pus og meg. Våre to voksne barn var ute med sine venner. Dagen i dag startet jeg med en god kopp kaffe, mens min samboer var ute og brøytet snø, da det har snødd voldsomt her i Alta. Ettermiddagen har jeg brukt så langt til å gå årets første gåtur. Nå er det opplading til jobbstart i morgen ☺️ ønsker deg en fin kveld.

    1. Åååå som jeg savner Finnmark om vinteren, her er det ikke antydning til snø. Nyt kvelden videre, hverdagen kom altfor fort tilbake spør du meg 🤍

  2. Jeg har bare sløvet på hytta sammen med Gubben. Is og holkeføre fristet ikke til de lange turene.
    Nå har vi kommet oss hjem, men det er fremdeles noen dager med fri her i huset før hverdagen kaller.
    Ha en flott dag videre, og Flåklypa er herlig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *