For en utsikt!

Categories Blogg

Ja det er vel unødvendig å fortelle hva vi har gjort på idag, to drivhus har tatt opp hele formiddagen her. Assistenten har skrudd som aldri før, og med større drivhus så tok det også lenger tid. Men jaggu klarte hun og få ferdig begge to i god tid før gubben kom hjem, hun har virkelig reddet husfreden i dag. Jeg derimot har bare slumret i godstolen mens hun holdt på, jeg er nemlig ikke helt i toppform for tiden. Noen ganger blir man bare fryktelig sliten av denne sykdommen, enkelte dager er verre enn andre. Dessuten har jeg ikke lykkes med å få legen til å stoppe menstruasjonen min, og nå er jeg midt oppi den.

Jeg er bare glad den kom nå, for nå blir jeg ferdig med den i god tid før sommerferien begynner. Da slipper jeg i det minste plages med smerter under turene vi har planlagt, for i år blir det litt farting rundt omkring. Beitostølen, Lillehammer, Gardemoen, Tønsberg og til slutt Bygland er planen, gubben har virkelig lagt et program i år. Men det blir bare to til tre dager på hvert stopp, vi har nemlig lyst til å få gjort litt hjemme også i løpet av ferien.

Jeg var så spent igår kveld, hele dagen i går sendte jeg meldinger til min datter for å høre hvordan første fjellturen hadde gått. Heldigvis er hun flink til å ringe hjem, i motsetning til guttene som knapt nok svarer når de er på tur. Jeg tror de skjønte i går at det programmet de først hadde lagt opp til var i tøffeste laget, så istedenfor å sette kursen mot Galøpiggen i dag valgte de å ta en hviledag i Loen. Men Besseggen tok de på under 8 timer, to spreke jenter hadde frest opp fjellsiden. For noen bilder jeg fikk tilsendt, jeg ble helt syk av misunnelse når jeg så den utsikten!

Sjekk den utsikten! Besseggen på sitt beste!

En liten gutt var også i tankene mine idag, derfor bestemte jeg meg for å prøve å ringe til de på Messenger i dag. Det ble fort tydelig at han hadde mer enn nok å ta seg til, omringet av søskenbarn hadde han knapt nok tid til å prate med meg. Det er så godt å se at han koser seg uten oss, han trenger å se at mamma og pappa ikke trenger og være tilstede hele tiden. Med besteforeldre og to onkler tilstede er det ikke rom for å kjede seg, tror neppe en liten gutt kommer til å glemme denne turen med det første.

Til tross for at jeg hadde sendt melding til gubben om at drivhusene var ferdig kom han bannende hjem i dag også, idag var det varmen som tok knekken på han. Jeg hadde satt assistenten til å lage stekt ris og vårruller til middag i dag, og etter at gubben hadde slukt en stor porsjon flatet han ut på sofaen. Spørsmålet nå er bare om jeg får han med meg ut i kveld, jeg hadde nemlig veldig lyst til å se hvordan drivhusene tar seg ut oppå muren. En ting er jeg ihvertfall sikker på, det kommer til å bli såååå fint…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *