For en herlig dag…

Categories Blogg

I dag er sommeren tilbake i Bergen by. Gradestokken peker stadig oppover, fuglene kvitrer og solen varmer godt fra en skyfri himmel. Vi har vært ute i hele dag, Isak har fått bade ute, noen har malt, og mor selv har prøvd å slikke litt etterlengtet sol i rullestolen. I dag tok vi like så godt fysioterapi behandlingen utendørs, fant oss en plass i skyggen hvor jeg kunne bli tøyd og bøyd i ro og mak. Det er så deilig med slike dager, ungene har ferie, og vi kan bare gjøre hva vi vil til enhver tid.

Jeg har de siste to somrene tenkt på å kjøpe badebasseng til Isak, men jeg kommer aldri så langt. Men det bryr ikke Isak seg om, han er enda fornøyd med badebaljen han brukte som liten. Litt vann i den og han er superfornøyd. Det gøyeste han vet er å sprute vann på sin mor, han lurer og lokker meg bort til baljen, for så å sprute meg gjennomvåt med vann, da ler han godt kan du tro. Mor selv sitter igjen like lettlurt hver gang, og gjennomvåt fra topp til tå 😅

Det er ikke så mye som skal til for å glede en liten gutt, litt vann i en balje gjorde dagen hans perfekt. Men så ringte min mor og lurte på om Isak ville komme dit noen timer, da ble det brått slutt på badingen, og en barbeint, utålmodig liten gutt sto bare og trippet ved min side, han var klar for å dra til mormor og morfar. Jeg sendte han og assistenten inn for å finne klær, og like etter kom han ut og sa mens han klappet seg på klærne, “kan jeg gå sånn mamma”? spurte han ivrig. “Ja nå var du kjempefin” sa jeg til han der han sto iført Mikke mus tshorte og dongeri shorts. Tydelig fornøyd med svaret løp han inn til assistenten mens han ropte “mamma er fornøyd”! 

Så han dro til besteforeldrene glad og fornøyd. Stillheten kom igjen tilbake til huset, og jeg trillet meg selv bort i solveggen igjen. Der fikk jeg en stille stund for meg selv, bekken sildret i bakgrunnen, fuglene kvitret over meg, og jeg nøt hver en solstråle som traff mitt ansikt. Jeg kjente hvordan kroppen slappet av, lette rykninger i tommelen som normalt sett pleier å irritere meg, men ikke idag, idag var det bare deilig å være til.

Ja idag har det virkelig vært en fin dag. Vi har kost oss så mye at vi glemte helt av å lage middag, det var ikke før magen begynte å knurre at vi skjønte at vi hadde glemt noe vesentlig. Så i dag ble det middag til kvelds , men hva gjør nå det, det er jo tross alt sommerferie….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *