For en herlig dag!

Categories Blogg

I går lot jeg datamaskinen bli på rommet, når jeg først er på ferie så velger jeg å være tilstede i øyeblikket.
Formiddagen startet rolig, noe som passet meg perfekt. Da fikk jeg nemlig tid til å innta både sondemat og væske, og er det en ting jeg har lært så er det at jeg ikke tuller med væskeinntaket når jeg er på tur. Det har jeg virkelig fått lære på den harde måten, senest i fjor ble jeg innlagt på grunn av at jeg var dehydrert.

Men i motsetning til meg så var ikke en liten gutt like fornøyd med en rolig start, for han kjedet seg.
Uten lekekamerater ble livet litt vel rolig for en liten gutt, men det skulle heldigvis endre seg i løpet av dagen. For her på landet er nesten hele storfamilien samlet, søsken, barn og barnebarn bor i gåavstand til hverandre.
Og rett oppi veien her bor sønnen til de vi var på besøk hos i går, og han har tre barn hvorav to av de er på alder med vår gutt.

Problemet var bare at alle fire var like sjenerte, men et grillparty skulle vise seg å bli løsningen.
Vi ble nemlig invitert bort til søsteren til hustruen her på grilling, hele storfamilien skulle samles.
Opprinnelig var planen at vi skulle spise ute siden det var så fint vær, men akkurat når vi kom åpnet himmelen seg på ny. Så da ble alt flyttet inn, og det var kanskje like greit når det gjaldt barna.

Her var vi på besøk i går, en fantastisk idyllisk plass.

Ikke vet jeg hva som skjedde, men etter middag fikk guttungen vår uventet stort påfyll av mot.
Det må ha vært en hemmelig ingrediens i de grillpølsene, for rett etter grillpølse nr 2 løp en liten gutt bort til de andre barna og spurte om de ville leke. Og da var det gjort, vi så ikke mye til gutten resten av kvelden.

Det er noen som har et kunstnerisk talent, jeg skulle likt å ha en slik i hagen.

Det ble noen fantastiske timer sammen med storfamilien, og det bugnet over med mat.
Jeg tror alle spiste over evne, jeg var glad for at jeg kunne trille fra bordet når maten var fortært.
Jeg er så takknemlig for at jeg fikk oppleve dette sammen med min mann, spesielt når jeg ser hvor mye det betyr for han. Vi har heldigvis dagen i dag igjen, og den har vi tenkt å utnytte til det fulle. I morgen bærer det videre til Hafjell, der skal vi ha en natt før vi drar videre til Tønsberg. Men først skal vi nyte den siste dagen her, vi har virkelig hatt noen strålende dager her i Fosen,…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *