Åfjord ble plassen…

Categories Blogg

Planene våre i går ble en smule spolert, og det grunnet en liten badenymfe.
Det åpnet en svømmehall her i Åfjord denne uken, og der skulle nabobarna.
Så da gikk det som det måtte gå, det gikk ikke lang tid før en liten gutt sto på gulvet her og tryglet om å få bli med. Jeg ble igjen med svigermor og hustruen, og far og sønn dro lykkelig avgårde.

En time ble til to, men når tre timer nærmet seg fire begynte jeg å lure på om jeg måtte sende ut letemannskap.
Men heldigvis slapp jeg det, når klokka nærmet seg 16.30 hørte jeg ytterdøren gikk opp.
Jeg så det med engang, en liten gutt hadde vokst en meter.
Det viste seg at alle de søndagsturene hjemme i svømmebassenget hadde lønnet seg, men det var først her det løsnet.

En liten gutt har brukt lang tid på å venne seg til vann, og derfor har gubben vært standhaftig nok til å ta med seg en liten gutt i svømmehallen hver helg. Det ble vill jubel før vi dro når en liten gutt hadde lært seg å dukke under vann, men svømme hadde han ikke fått taket på enda.
Men i går løsnet det, og for første gang klarte en liten gutt og svømme fem meter på egenhånd.

Så da ble det en liten feiring i stua, kaka til svigermor kom godt med i dag.
Jeg må innrømme at jeg ble ganske så lettet når jeg fikk nyheten, for det er så viktig at han blir svømmedyktig. Jeg hadde planer om å melde han på svømmekurs til høsten, men nå trenger jeg ikke stresse dersom vi ikke får plass med en gang.

Etter den lille feiringen heiv vi oss i bilen, vi skulle ut på en liten sightseeingtur.
Gubben har tilbrakt mange sommerferier her i barndommen, og nå ville han gjerne se seg rundt på gamle trakter. Det var tydelig at ting hadde forandret seg gjennom årenes løp, det ble en mimrerik tur for både gubben og svigermor. Jeg og en liten gutt derimot ble ivrig begge to, spesielt når vi kom opp i skogen.

De vi var på besøk hos på tirsdag hadde ordnet et gapahuk område oppe i skogen med både lavvo og grill område, en idyllisk liten plass rett ved et vann. Men det var kjøreturen gjennom skogen som vekket størst interesse, for der langs veien var det fullt av små og store figurer i tre. En liten gutt ble helt i hundre, det var ingen tvil om at dette var kjekt for barna. Vi har fått adressen til mannen som lager disse fantastiske trefigurene, og er vi heldige så kan vi stikke innom han på turen i dag.

I dag går turen til Hafjell, og siden vi har litt tid på fredag så stikker vi innom eventyrparken i Hunderfossen.
Min bror som bor i Tønsberg er på jobb i morgen, så mens vi venter så får vi finne på noe gøy. Vi har tross alt med oss en liten gutt på tur, og han fortjener litt opplevelser. Så nå gjenstår det å se hva denne turen vil bringe, jeg skal i hvert fall nyte hvert sekund….

8 kommentarer

8 thoughts on “Åfjord ble plassen…

  1. Så synd vi ikke visste dere var her, da kunne vi møtt dere. Har ikke sett «gubben» din siden han var guttunge.

  2. Jeg kjøpte en bjørn med fiskestang av ham for et par år siden. Fantastisk talent med motorsag.

  3. Så fint å lese om din ferietur med gubben og lillemann. Jeg beundrer din evne til å leve i nuet. Tenker mange ganger når æ klager litt at æ skal bare ti still, for ja du skjønner. Fortsatt fin tur på dere ønskes.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *