For en helg…

Categories Blogg

Det regner og regner ute, og nå er jeg rimelig mettet her jeg sitter. De siste to somrene har vært elendig, det har bøttet ned her i Bergen. Det er ikke bare det at det regner små dråper her på Vestlandet, nei her er det dråper på størrelse med små kattunger! De siste nettene har det ikke blitt mye søvn på meg, det har vært så ille at jeg trodde vinduet mitt skulle knuse på grunn av regndråpene. Når jeg i tillegg våknet opp til kraftig tordenvær her rett før helga kjente jeg at dråpen var nådd, nå var det rett og slett nok!!

Det er ikke akkurat første gangen jeg har vært inne på tanken om å pakke alt og flytte på meg, men denne gangen vurderte jeg det for alvor. Gubben med andre ord ble svett bare av tanken, han hadde flyttet en gang i sitt liv og det skulle forbli med den ene gangen. Når jeg etter mye om og med bestemte meg for å flytte fra Vardø visste jeg ikke om gubben kom til å følge etter, men når han først bestemte seg så gjorde han det lettvint. For mens jeg kom til Bergen med et helt flyttelass så kom gubben ganske så tomhendt, en bag med klær og toalettsaker var alt han hadde med seg.

Du og jeg kjære 💖

Likevel var flyttingen det mest strevsomme han har vært med på, så å flytte på seg en gang til kom ikke på tale. Gubben sin redning (ja hvis det går da) skulle vise seg å komme fra uventet hold, for denne helgen var det nemlig bolig messe her i nærområdet. Selv om kontoen skrek etter påfyll så bestemte vi oss for å ta en tur, og på veien plukket vi opp mine foreldre. Jeg hadde ikke før kommet inn døren før jeg så den, en konstruksjon som fikk meg til å måpe av begeistring.

En rund hagestue i glass gjorde meg ellevill, og det endte med at gubben ikke fikk meg derifra. Aldri har jeg sett noe mer fantastisk, hadde jeg hatt en sånn i hagen kunne jeg ha sittet ute hele året. Tenk å sitte inne i en glasskuppel når vinteren kommer, se hvordan snøen daler ned mens du kjenner varmen fra peisbordet. Jeg så at jeg ikke var alene om å bli begeistret, gubben hadde også stjerner i øynene.

Men begeistringen gikk fort over når jeg fikk høre prisen, så jeg kjørte slukøret videre. Tanken på at noen vurderte å bruke så mye penger i disse dager fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg, og skulle man dømme ut i fra folkemengden som sto rundt så var ikke penger noe problem. Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg en hagestue men ikke for enhver pris, dessuten hadde jeg ikke de pengene så det valget ble tatt for meg. Da får vi heller se om vi finner noe billigere, 160000 for en rund plastikk kuppel nekter jeg å påkoste meg.

Det har vært en travel helg, og i går skulle endelig en liten gutt få feire bursdagen sin med guttene i klassen. Jeg hadde aldri vært på Åsane bowling før i går, og jeg ble gledelig overrasket over hvor godt tilrettelagt det var der. Det ble noen hyggelige timer for oss alle, og bursdagsbarnet storkoste seg. Det blir ikke siste gang vi besøker Åsane bowling, nå som jeg vet at jeg kan kjøre fritt rundt der så blir det nok flere besøk.

I går fikk jeg en fantastisk nyhet når jeg sto opp, lillebroren til min mann hadde blitt pappa for første gang og jeg hadde blitt tante igjen! Så denne helgen har vært strålende på alle mulige måter, og det til tross for at det ikke ble noen hagestue på meg. Igjen fikk jeg en påminnelse om at det beste i livet er gratis, livets største gleder kan ikke kjøpes for penger…

8 kommentarer

8 thoughts on “For en helg…

  1. Noen har nok for mye penger hvis de kan bruke så mye penger på en glass kuppel til å ha i hagen. Ellers er jeg helt enig med deg at det beste i livet er gratis.Når barnebarnet sender meg melding og skriver at hun er veldig glad i meg er lykken fullkommen.💓

    1. Ja det tenkte jeg også når jeg så alle menneskene som skrev seg opp på lista, tankene mine gikk til de som sliter i dette landet.
      Jeg skjønner godt at lykken er stor når du får slike fine meldinger, penger er kjekt å ha men jeg tror ikke man nødvendigvis blir så mye lykkeligere.

  2. Åsså har du på deg de lekreste sokkene eg har sett på lenge!!!
    Du får sette gubben i sving til våren med hammer og spiker, kan bli flott hagestua av det også 🙂 Du er flink på å finne glede og kos i det meste <3

    Go`klem

  3. Kul var den så absolutt, men fortsatt lysår unna kul nok til å veie opp for den nette sum av kr. 160.000,-. Jeg forlanger iallefall langt mer enn ei plastboble for at det skulle vært aktuelt å punge ut med en slik sum *haha*

  4. Haha, jeg måtte fnise litt nå, for jeg fikk litt romskip-følelse jeg, av den glasskuppelen😄 Kanskje det er derfor den er så dyr – fordi man får en liten tur til det ytre rom på kjøpet?? 😉 Alvorlig talt, vi er jevnt over ganske priviligerte i dette landet, når noen selv i dårlige tider kan punge ut SÅ mye penger for dette…

    Og forresten, gratulerer som tante💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *