For en dag

Categories Blogg

Ja for en torsdag det ble, her har det gått i ett.
Assistenten har sittet ved bordet og pakket bøker siden 09.00 i dag, først klokken 16.30 tok hun med seg alle bøkene på posten for å sende de avgårde. Jeg fikk nesten sjokk når jeg så haugen på gulvet, som det skjeve tårn i Pisa så det ganske så falleferdig ut der det sto.

Assistenten min fortjener virkelig skryt, hun har virkelig jobbet på for å hjelpe meg, jeg tror jeg må gi henne noe når vi er ferdig med dette prosjektet.
Slik det er nå så ser det ut som om jeg må bestille enda flere bøker fra trykkeriet, for nå har jeg bare ti bøker igjen her hjemme. Heldigvis leverer de ganske raskt, så om en uke får jeg 50 til.

I dag fikk jeg plutselig uventet besøk, min tremenning sto på døra her med roser i hånden. Det var en gledelig overraskelse på en grå overskyet torsdag, jeg er heldig som har så mange fine mennesker i nærheten. Rosene var nydelige, og nå står de på bordet og lyser opp hele stuen her.

Denne torsdagen har gitt meg mange små gleder, små hverdagsgleder som gir meg så mye. For nå begynner det virkelig å spire ute, alle de frøene jeg har sådd har nå begynt å vokse til. Jeg husker nesten ikke hva jeg har sådd, så nå blir det spennende å se hva som vokser opp i de ulike krukkene mine.

I kveld skal jeg virkelig legge beina høyt og slappe av, det var en stor lettelse å få sendt alle bøkene i dag. Og til alle dere i Vardø som har bestilt, i dag ble en hel norgespakke sendt til min svigermor. Så jeg regner med den kommer frem om en uke, så da får dere bøkene deres.

Det eneste som ikke er så bra er hendene mine, jeg fikk nemlig svi for en dag ute i solen på 17 Mai. I fjor var jeg så forsiktig med hendene mine ute i solen, men jeg tenkte ikke over det på den store dagen.
Jeg er så plaget med soleksem på hendene mine, og det er blitt verre etter jeg ble syk.
Det begynte i går kveld når jeg la meg, og nå sitter jeg her med to hovne kløende hender. Heldigvis har jeg hydrokortison krem tilgjengelig, så nå håper jeg det går over etterhvert. Det var egentlig like greit vi fikk regn nå, for jeg tror hendene mine trenger en pause….

5 kommentarer

5 thoughts on “For en dag

  1. Gleder meg til å motta boken din ! Håper soleksemen roer seg raskt og at du får ei fin helg. Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *