For en dag!!

Categories Blogg

Jeg føler meg helt svimmel her jeg sitter, dagen har vært full av nye inntrykk.
Man skulle nesten tro at jeg nylig hadde sluppet ut av et langt fengselsopphold, og på en måte er det nettopp det jeg har gjort. En lang vinter er nå over, og nå er jeg som en kalv på vårslepp. Så mange mennesker samlet på en plass, jeg tror jaggu jeg er blitt litt folkesky i løpet av de siste to årene.

Jeg prøver å ta mine forhåndsregler, for selv om koronaen er over for mange så er den ikke over for meg. Heldigvis er det kanonvær her oppe, det blir ikke mer påskestemning enn dette. Dessuten har jeg jo med meg den største humørsprederen av alle, gubben glimter til som vanlig. Det ble nemlig litt utfordrene å komme seg frem i dag, gjørme og snø bidro til at gubben med ett ble finnmarking igjen.

To av mine fine 😍

Glosene kunne høres over hele fjellheimen, og det var da jeg skjønte at her var det bare å lukke øynene og be en stille bønn. Rullestolen slo seg nemlig vrang på snøen, den hadde ingen planer om å samarbeide. Men jeg tror ikke rullestolen ante hvem han sto ovenfor, for gubben sin filosofi er at den som ikke vil den skal!!
Før jeg visste ordet av det hadde gubben tatt tak i rullestolen, og i neste øyeblikk ble jeg slept bakover. Det spilte ingen rolle for gubben at bakken jeg skulle ned var bratt og humpete, ned skulle jeg uansett.

Joda jeg kom meg ned, men nå vet jeg hvordan en milkshake føler seg.
Men omsider kom jeg meg også på plass ved skitrekket, og da kunne jeg igjen puste lettet ut. Sprutrød i trynet satte gubben seg ned på benken, det koster å måtte kjempe mot en rullestol. Plutselig sto det en dame fremfor oss, hun hadde nok sett at gubben måtte muntres opp. Resultatet ser dere under, en rosa parykk var alt som skulle til.
Det ble god stemning rundt bordet, og som en ekstra bonus fikk vi levende musikk.

Barna og mine brødre med familie har gått på ski i dag, og da ble en liten gutt med. Hele fem kilometer gikk de idag, og det tok på for en liten gutt som bare har gått på ski to ganger før. Det var litt av en gjeng som for bortover skiløypa, og de firbeinte var sterkt representert. Nå har vi nettopp spist middag og er klar for å nyte resten av kvelden, for en dag dette har vært….

6 kommentarer

6 thoughts on “For en dag!!

  1. Like gale på fjellet som i byen, m.a.o *hahaha*
    GOD PÅSKE til dere alle! 😀

    (Har du forresten fått med deg galskapen du ble utsatt for da ‘jeg var deg’ i sesongpremieren?..) 😀

    1. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært på sosiale medier på en stund, så jeg har mye å ta igjen skjønner jeg. Hva er det nå du har funnet på for noe galskap??

      1. Denne gangen har jeg latt scenarioet der jeg tar med meg Bunny til Bergen for å bistå din kjære i å grave ned kommunehuset i asfaltstein skje fyllest. – Og det må vel kunne sies at det ble en relativt livat affære *hahaha* ;P 😀

  2. Herlighet for en fantastisk dag og jeg syns jeg kunne både se og høre Finnmaringen helt hit. HAHA!

    Folkesky tror jeg vi alle har blitt i løpet av de siste 2 åra, og det er jammen meg ikke så rart. NYT Påske fine du ☀💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *