For en dag!

Categories Blogg

Det er jaggu meg ikke rart at jeg våknet opp svett i natt, for jeg slo opp øynene til sol fra en skyfri himmel og hele 24 grader! Her trodde jeg sommeren var på hell, og så vender den tilbake når jeg trenger den som mest. Det er liten tvil på hva jeg skal idag, dagen skal nytes ute så lenge som overhodet mulig. Ihvertfall skal ettermiddagen nytes ute, for jeg hadde litt og gjøre i formiddag, deriblant møte med ny assistent.

Faktisk så ble det et fint møte. Lederen for BPA firmaet var også med, og det var så deilig å høre han si rett ut “vi har drete på draget”. Der og da lettet ti kilo fra mine skuldre, endelig sa han rett ut det jeg har tenkt hele tiden. Assistenten virket også hyggelig, tiden vil vise om vi er en “match” på sikt, men møtet endte med klemmer fra begge parter, og er ikke det en god avslutning så vet jeg ikke hva er.

Nå bare håper jeg fortsettelsen blir like bra, heldigvis er jeg og min mann enige om at vi må gjøre det beste ut av situasjonen. Derfor gjorde det ekstra godt når han ringte hjem fra jobb bare for å høre om jeg hadde det bra. Men idag slapp han å bekymre seg, for min faste assistent hadde sagt seg villig til å gå helt til han kom hjem, noe som var betryggende for oss begge.

Når Isak endelig kom inn døren her, var det bare å hive i seg middagen og komme seg ut. Før jeg hadde fått sukk for meg, hadde han løpt bort til nabobarna. Vi har det helt herlig her vi bor, et paradis for ungene. Her er det trygt og godt, og med naturen rett utenfor stuedøren er det alltid noe å finne på. Naboen står alltid klar med kaffe på kannen og godt humør. Er det rart jeg elsker denne plassen ?

Det var så deilig å bare kjøre ut døren uten å måtte kle på seg flere lag med klær. Men min mann er av en helt annen oppfatning, han tåler nemlig ikke varme i det hele tatt! Han blir helt satt ut dersom gradestokken bikker 15 grader. Så han har gått rundt som en amøbe i hele dag på jakt etter første og beste skyggested.

Jeg derimot storkoser meg, nyter hver og en lille solstråle som kommer min vei. Egentlig er det ganske utrolig at det ble oss to, for vi er så forskjellige som natt og dag. Faktisk blir vi like forbauset hver gang det dukker opp noe vi faktisk er enige om, men motsetninger tiltrekker hverandre, og det stemmer bra når det gjelder oss. “Nå får dere slutte å kjekle over alt mulig” sier barna noen ganger. Men det de ikke vet er at det er det som holder liv i forholdet vårt. Jeg trenger noen å argumentere mot, jeg trenger noen som setter meg på plass noen ganger. Livet hadde blitt fryktelig kjedelig dersom vi var enige om alt heeele tiden.

Denne mandagen har vært fin på alle måter, og jeg håper den har vært like fin for dere også. For denne mandagen får vi aldri igjen, så grip dagene fremover for alt de er verdt…

PS : Idag begynner Norske talenter, enda et lysglimt i hverdagen ❤

4 kommentarer

4 thoughts on “For en dag!

  1. Så godt å ha en fin dag 😀Håper du får flere av den sorten!!!For øvrig syns jeg du kler så godt rosa😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *