Et lite glimt fikk hjertet til å briste…

Categories Blogg

I går kom tårene, og alt som skulle til var et lite glimt.
Dagen gikk mot slutten, mørket hadde for lengst lagt seg over et stille nabolag.
I går var første gang jeg sanset at vi gikk mot høst, mørket kom så brått på.
Lørdags kvelden ble avsluttet med en film, men så snart rulleteksten viste seg gjorde gubben seg klar.

Som alltid bar min mann meg i seng, og det var på vei inn i senga det skjedde.
Jeg gløttet til side og det var da jeg så det, mitt eget speilbilde.
Et lite glimt var alt som skulle til, kroppen reagerte momentant.
Jeg kjente hvordan hjertet hoppet over et slag, og like etter kom den første tåren.

Kvinnen i speilet skremte meg, og for første gang så jeg døden i øynene.
Kroppen var tynn og kraftløs, to små øyne var mørke og livløse.
Det var som å stirre på en fremmed, men jeg kjente på kroppen at det var meg.
Det var i det lille øyeblikket jeg kjente på det, livets reise nærmet seg slutten.

Hun var så tynn der hun hang, den sterke kroppen hun en gang hadde var spist opp av tre små bokstaver.
I et lite speil møtte jeg min største frykt, redselen for fremtiden fylte hele meg,
En liten tåre ble til flere, i et lite speil så jeg fortiden og fremtiden fordufte.
Oppløst i tårer ble jeg lagt i seng, to mørket ble plutselig altoppslukende.

Det var da jeg kjente det, to kjærlige hender la seg rundt min spinkle kropp.
Hardt holdt han meg fast, i stillhet ble vi liggende.
Varmen fra kroppen hans fikk redselen til å forsvinne, kjærligheten fylte igjen et lite mørkt rom når min kjære stille visket :
“Jeg ser deg kjære, du er fortsatt den vakreste jenta på jord”…. 

18 kommentarer

18 thoughts on “Et lite glimt fikk hjertet til å briste…

  1. Din kjære elsker deg uansett hva ALS gjør,han er der for deg. Dine barn elsker sin mamma over alt på jord ,dine foreldre vil aldri slutte å elske deg. Dine søsken, venner ,svigerforeldre alle vil elske deg evig. Din kamp er bein tøff ,men du har mange rundt deg som virkelig bryr seg. Samtidig må en huske at pårørende er også dypt preget, blir slitne og får reaksjoner du kansje ikke kjenner igjen. ALS berører alle og er djevelen på jord.Du,Dine har alle det vondt ,knalltøft,tristhet, sorg- .ventesorg. En helt umenneskelig lidelse.💜

    1. Hei ! Lei for att du fikk en dum svslutning på dagen. Og som Mona sier, ventesorg. Den er ofte tøffere en vanlig sorg. For hjertet brister gang på gang.Håper dagen i dag er bedre for deg ❤Men vil bare si at den gubben din er fantastisk. Han elsker deg og familien så mye uten tvil. Og prosjektene hans , tror jeg er ofte er ett urinnstinkt hos menn .De prater kanskje ikke så mye ,men de viser kvinnen sin og barna kjærlighet ved og gjøre noe praktisk. Ønsker deg en god søndag . 💞💞

  2. Sterke levende ord fra deg.
    Gode kommentarer over, som jeg kjenner jeg er med i.
    Du er sterk – Du har ikke gitt opp – Derfor Er Du fortsatt.

    Hils din mann.
    Sammen har dere en umenneskelig oppgave.
    Sammen består dere prøven.
    Sammen er dere en bragd.
    💛🌻🙏 til dere to som bærer livet sammen ❤️❤️❤️

  3. Det var trist å lese men for en flott mann du har . For en kjærlighet han viser💖.Du har mange rundt deg som er veldig glad i deg. 💕

  4. Du rører oss alle med ordene dine, og viser at du er tilstede i fullt monn. Kroppen svikter deg, men tankene og ordene dine er så virkekraftige og levende at jeg hver gang blir så imponert over ditt mot, din humor, din ærlighet.
    Og det er så godt å lese om den omsorgen og kjærligheten dere har for hverandre.❤️
    Vi har mye å lære av dere! 🥰
    Gode klemmer fra meg 💕

  5. Men ennå er livet ditt! Du berører et helt land med åpenheten din, og du utgjør en forskjell Vivian 🫶❤️

  6. Så utrolig rørende du beskriver ting , jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon, men med dine refleksjoner og ord blir alt så virkelig, og samtidig så urettferdig , så utrolig urettferdig!
    Hvorfor skal noen måtte gå igjennom dette, hva er meningen? De sier at det er en mening med alt, men dette gir absolutt ingen mening❤️
    Ord blir fattige og hva skal man si? Lykke til, god bedring, ingen av disse ordene gir heller ingen mening😔
    Du er unik, du deler så mye med oss som følger, så ufiltrert,så vakker men samtidig så trist, jeg kan ikke annet enn å ønsker deg alt godt❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *