Et kjent fjes dukket plutselig opp

Categories Blogg

Ja da var det torsdag igjen , og idag følte jeg meg ikke særlig opplagt når jeg våknet. Jeg hadde nemlig glemt en ting igår kveld , og jeg oppdaget det litt for sent. For når elektrikeren var her igår tok han strømmen flere ganger , og det går utover senga mi. Det har seg nemlig slik at når strømmen går så forsvinner luften ut av madrassen , og det merket jeg ikke med en gang.

Derfor har jeg hatt det som prinsessen på erten inatt , jeg har vridd på alle de kroppsdelene som fortsatt er bevegelige. Jeg har ikke hatt nattevakt heller , og jeg ville ikke vekke gubben når han sov. Men jeg sovnet likevel utpå natta engang , jeg tør ikke si hva klokken var når øynene omsider gled igjen.

Som alltid på torsdager så startet dagen med en dusj , og som alltid var jeg uopplagt. Men opp kom jeg meg , og jaggu ble jeg ren denne torsdagen også. Neglene fikk jeg også tatt , og det var på høy tid. For nå hadde de vokst over evne , jeg følte meg litt som Drakula der jeg satt , jeg hadde ihvertfall mordvåpnene på plass.

Før
Etter

Men selv om jeg liker mine lange fine negler så er jeg ikke så glad i og klippe de , for det gjør så innmari vondt. Jeg ante ikke hva nervesmerter var før jeg ble syk , det var bare noe jeg hadde hørt om. Jeg hadde aldri trodd at det skulle gjøre vondt å klippe negler , men nå har jeg virkelig fått erfare hva nervesmerter er.

Jeg puster like lettet ut når det er over , men det plager meg at jeg ikke kan klippe de lenger ned enn jeg gjør. For jeg har så mye hud under neglene mine , og derfor begrenser det seg hvor langt vi får klippet de ned. Men nå har jeg ihvertfall gjort det for denne gangen , og kan igjen nyte synet av nylakkerte negler.

Idag måtte vi hente en liten gutt i barnehagen , pappaen fikk det plutselig for travelt på jobb. Det passet egentlig bra , for det viste seg nemlig at en liten gutt hadde en overraskelse til mamma. Et lite brev med hjerter på ble overlevert fra små barnehender , og et mors hjerte smeltet momentant. Han er så fin den gutten , og jeg blir så glad når jeg ser hvor glad han blir. Gleden ved å glede andre er stor , og jeg håper en liten gutt bevarer den følelsen resten av livet.

Jeg fikk meg en annen overraskelse idag også , lite ante jeg at et kjent ansikt skulle dukke opp på Tv skjermen. Som den bloggeren jeg er så må jeg jo prøve å holde meg oppdatert , derfor ble siste sesong av Bloggerne satt på idag. Tre episoder er til nå sluppet ut , og helt på slutten i tredje episode dukket hun altså opp.

Meg , det kjente fjeset var ingen ringere enn meg. De viste nemlig klipp fra Vixen , og rett bak de kjente bloggerne satt jeg. Nå blir det spennende å se om neste episode viser mer , det var ihvertfall kjekt å se det igjen.

Nå har en liten gutt tatt over min lille stue , planen var nemlig klar , Askeladden ble satt på , men det er tryggest å se den sammen med mamma. Så nå er en liten gutt blitt forvandlet , og en liten stue like så. Jeg er igjen blitt en prinsesse i det høye slott , og nå venter jeg på at en prins skal komme ridende på sin hvite hest….

5 kommentarer

5 thoughts on “Et kjent fjes dukket plutselig opp

  1. Jeg ser at du har sykehus seng slik som meg. Jeg har en madrass som justeres av luft, d tar bort alt av vondter pga jeg er sengeliggende stort sett. Må bare varmt anbefale den, fås på langtidsleie via ergoterapeut. Når jeg ligger på sykehus så savner jeg inderlig den madrassen. Men nå har legen sagt til meg at d er bare å ta den med. Det kan godt være du har forsøkt den og at den ikke er noe for deg, men måtte bare tipse deg i tilfelle ikke. Varm klem fra Synnøve

    1. Jeg prøvde en madrass som vendte meg i senga engang , er det en sånn du har? luftrykket endret seg etter en viss tid slik at jeg endret stilling. Men det var ikke noe for meg , det holdt på å rable for meg. Jeg hadde nettopp slått meg til ro i en stilling når den begynte å vibrere under meg , jeg sov ikke på en uke 🤣Nå har jeg en madrass der jeg kan styre luften selv , og den pleier jeg å ha med meg på sykehuset når jeg er innlagt.

      1. Nei d bar ikke slik som vendte på seg. Den ligger helt i ro, har en liten motor som er festet på enden i sengen hvor en legger inn vekt. Så kanskje vi har samme da. For meg ble d et nytt liv, jeg er delvis lammet opp til,halsen. Kan gå veldig korte avstander m krykker, men dvs slepe beina etter meg med hender som er svake og fryktelig smertefulle,fingre. Mem får,elektrisk rullestol snart.,da,får jeg ihvertfall litt frihet tilbake. Siden nyttår har jeg kunnvært utendørs 4:ganger utenom til sykehus . Jeg fikk tips om en bra type,stressless til stuen, som gjør,at jeg kan klare sitte mer. Tenkte,høre,med fysio som kommer i morga. Han hjelper meg bevare de musklene jeg har. For meg minnes d om trim for eldre som vistes på 70 tallet der hver enkelt stod bak en stol. Ha ha.. når jeg er innlagt har jeg brukt ta med meg 90 åringer på luftetur, vi er omtrent samme form. Eller der er faktisk de som er 90 som er mye bedre enn meg. Ha ha… de har ingen svar for meg hvorfor jeg ble lam i fjor. Blir bare verre. Men må bare gjøre d beste ut av det. Har så lyst male malerier, med masse farger som gir liv. Men tror jeg må ha en slags støtte for,å,holde,armen oppe. Viktig være,løsningsorientert og ikke begrave seg i problemer. Du er mitt idol der. Mye kan løses med kreativitet, stahet og latter. Takk og lov for,galgenhumor!!!!!!! Husk kjære,deg, du både betyr, og har betydd masse for meg i å venne seg til at kroppen mister funksjoner. Også må jeg bare si en ting, vet ikke om du husker jeg spurte deg ang koordinator. Jeg er i den byråkratiske møllen den. Eller d er faktisk positivt. Jeg har fått en koordinator på haraldsplass og en kontaktledning der, og skal få det samme på Haukeland, og en for kommunale tjenester. Hele,tre koordinatorer…. hvordan holde,styr,på,de…he he God klem fra Synnøve

        1. Jeg føler sånn med deg Synnøve , livet er ikke for pyser det er nå helt sikkert. Det å leve i uvissheten om hva som feiler deg må være helt grusomt , jeg har selv fått smake på hvordan det er.
          Ut ifra beskrivelsen din så høres det ut som at vi har samme madrass , og jeg er enig i at den er fantastisk. Tre kordinater høres slitsomt ut , jeg har en og er fornøyd med det. Men jeg har også en ansvarsgruppe rundt meg bestående av forskjellige fagfolk , så jeg blir godt tatt vare på her. dukker det opp problemer så kan jeg bare sende en mail , og det anbefaler jeg deg på det sterkeste og få ordnet. Det er sykehuset som setter opp en ansvarsgruppe , men du kan selv bestemme hvem du vil ha med. Min består av sosionom , fysio , Sykepleier fra Synniva klinikken , ergo og fastlege.

  2. Du har såå rett! Gleden ved å glede andre er viktig , og en gin verdi å få med hjemmefra Som din lille skatt👏

    .,,,,,og for noen negler👏🥰nydelige!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *