Et juleønske de aldri kan få

Categories Blogg

“Mamma skal du dø snart” 

To små øyne stirrer sorgfullt på meg , jeg kan se hvordan redselen er på vei opp mot overflaten.

“Nei jeg tror jeg skal være her en stund til vennen , men mamma er veldig syk vet du”

To små øyne forandrer seg , han rister litt på hodet , hele kroppsspråket viser at han er oppgitt over svaret mitt.

“Ja det vet jeg jo dumme mamma , du kan jo ikke gå engang!”

 

“Jeg syns det er dumt”

Han tramper lett i gulvet , som for å legge trykk på ordene sine.

Det er dumt at du skal dø , for da kan jeg ikke se deg mer”

En liten gutt ser ned i gulvet nå , men jeg kan likevel se hvordan to små øyne fylles med dråper.

 

“Ja det er veldig dumt vennen , mamma vil heller være her med deg

Jeg prøver å få blikk kontakt med en liten gutt , men en del av meg håper at han fortsetter med å se ned.

For jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg , jeg er redd jeg skal knekke dersom øynene våre møtes.

Jeg studerer han der han står , prøver å lagre bildet av han inni meg.

 

Plutselig er det som om han får en ide , en liten kropp blir veldig ivrig der han står.

“Jeg vet hva vi kan gjøre mamma , jeg kan jo bare ønske meg det”

Smilet går helt rundt nå ,  jeg ser hvordan han sliter med å holde seg i ro.

“Vi må jo skrive til nissen , han kan nok gjøre deg frisk….”

8 kommentarer

8 thoughts on “Et juleønske de aldri kan få

  1. Jeg har ikke ord. Mammahjertet brister, og tårene renner. Jeg ønsker av hele mitt hjerte på et julemirakel på magisk vis skal skje. At en liten gutt’ største ønske kunne gå i oppfyllelse ❤

    Jeg ønsker dere en fredelig kveld og en magisk julefeiring i morgen. Nyt tiden, øyeblikkene og hverandre❤ God juleklem fra Eva

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *