Jeg må bare røpe det…

Categories Blogg

Denne dagen har gått både opp og ned , heldigvis mer opp enn ned. Jeg nekter å la misforståelser ødelegge julen , da får jeg heller ta i mot og lukke ørene. Kommunikasjon er vanskelig for meg , og de få gangene gubben er hjemme så velger jeg å la han ta over. Jeg bryr meg lite om at det ikke er populært , jeg må tenke på meg selv først og fremst.

I dag var det ingen bønn , jeg måtte bare krype til korset og komme meg i dusjen.  Det er tross alt julaften i morgen , det går ikke med svetteringer under armene da. Nei nå måtte kjerringa skrubbes , ja fra topp til tå. Isak kom som vanlig inn på badet midt under dusjingen , han skal nemlig bestandig gi meg noen gode råd. “Nei mamma , du må ikke gjøre sånn , du må bøye hodet bakover”

En liten gutt så på alt vannet som rant ned i ansiktet mitt , og nå skulle han lære meg det samme som jeg engang lærte han. “Bøy hodet ditt bakover mamma , da får du ikke vann i øyet.” Det er godt jeg har en som passer på , og når han tilbydde meg å låne favoritt såpen som han hadde fått så smeltet mammahjerte igjen. Takk og lov for at jeg har han , jeg tror neppe jeg hadde holdt ut så lenge som jeg har gjort uten han. Han hindrer meg fra å miste forstanden hver eneste dag.

I kveld er det lille julaften og gjett om jeg gleder meg. For de siste årene har vi hatt en tradisjon , vi samler oss rundt bordet for en god kvelds. Da blir alt av godt pålegg funnet frem , og varme rundstykker blir skjært opp. Fenalår , eggerøre , laks og mye annet fyller bordet , jeg bare elsker denne tiden på året. Etter en god kvelds er det Tv tid , kvelden før kvelden på Nrk er også en tradisjon. Og til min kjære far , denne er til deg. Hovmesteren og Grevinnen vises ikke på nyttårsaften , den vises i kveld! Så sett på Nrk 19.45 og følg med.

Nå klarer jeg ikke holde meg lenger , jeg må bare fortelle hva vi har bestemt oss for. Etter at vår firbeinte venn forsvant så har det vært tomt her , ja selv i en familie på seks så ble det stille når han forlot oss. Rett etterpå var det utenkelig å tenke på et nytt husdyr , det var for vondt å tenke på. Men gudene skal vite at jeg har merket det , nå har jeg ingen selskap hjemme lenger når alle er borte , og når barna også begynte å uttrykke et savn så begynte vi å leke med tanken.

Og i går skjedde det , et bilde bidro til at vi hoppet i det. Så nå har vi altså skaffet oss et nytt lite familiemedlem , og du aner ikke hvor mye vi gleder oss. En liten gutte Chihuahua er klar for henting om knappe tre uker , han er helt bedårende. En liten gutt er helt i hundre her , og de eldste er elleville. Det er i vertfall ingen fare for at han ikke vil få oppmerksomhet i dette huset , faren er nok stor for at han vil bli bortskjemt i denne familien. Så nå gleder jeg meg til å starte et nytt år , et nytt år med et nytt år med et nytt familiemedlem…..

Mor og sønn
7 kommentarer

7 thoughts on “Jeg må bare røpe det…

  1. Det var nok en riktig avgjørelse med ny hund.
    Vil.ønske deg og din fam en RIKTIG GOOD JUL
    .Klem💖💖🎄🎄🎄🎄🎅🤶🎅🤶

  2. Å, så koselig for dere.🥰 Har to Chihuahua gutter selv. Herlig hunder med masse kos å gi.❤ GOD JUL!🎄🎅🎁🌟

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *