Penger tvinger meg til et valg

Categories Blogg

Idag fikk jeg høre noe som nesten fikk meg til å lette,

jeg ble rasende her jeg satt.

For nå viser det seg at jeg ikke har så mye valg,

jeg blir tvunget til å ta et valg jeg ikke vil ta.

 

Ja ihvertfall om den beskjeden jeg fikk idag stemmer,

for i følge beskjeden har jeg ingenting jeg skulle sagt!

Jeg og andre i risikogruppen blir tvunget tilbake til samfunnet igjen,

og det fordi vi har små barn.

 

Jeg har vært naiv, har faktisk trodd at vi har hatt et valg.

Men igjen er det penger det dreier seg om,

og det er nettopp penger som nå tvinger meg inn i et hjørne.

Engstelsen er stor nok som den er, men nå er den enda større.

 

For nå skal barnehagen åpne igjen, alle barn skal få et tilbud.

Men foreldre i risikogruppen kan holde barna sine hjemme,

ja dersom de har råd vel og merke.

 

Regninga må du likevel betale, ja for tilbudet er jo der.

Så nå har vi to valg, og jeg aner ikke hva vi skal gjøre.

Vi kan enten betale regningen selv om han er hjemme,

eller vi kan sende han avgårde og håpe på det beste.

 

Jeg er rystet, jeg vil ikke tro at det er sant!

Hvordan er dette mulig, hvorfor får vi ikke noe valg?

Vi har ikke råd til å ha han hjemme og samtidig betale,

så nå er vi tvunget inn i et hjørne.

 

“Det er helt trygt, dere trenger ikke bekymre dere”

Men jeg gjør det, jeg klarer ikke la være.

For meg er dette en krisesituasjon,

og nå er krisen blitt enda større….

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Penger tvinger meg til et valg

  1. Jeg veit hvordan dere har det. Jeg har hjertefeil og er dermed i risikosonen.Legen sier du bør ikke gå på jobb, men så lenge du er uten symptomer kan jeg ikke sykemelde deg. Da må jeg på jobb i bhg da, for har ikke råd å tape penger. Har en sønn å forsørge å han har bare meg.

  2. Men… Det blir jo helt feil. Ingen kan garantere noe slikt. Man kan til en viss grad garantere at det er trygt for friske barn å komme tilbake til barnehagen fordi barn ikke blir så fort syke av dette viruset.. Så for sønn din, er det nok nokså trygt. Men hvordan de kan garantere at han ikke kan overføre smitte fra andre barn, ansatte eller andre barns foreldre med hjem til deg. Nei det forstår jeg ikke.
    Og det er jo det det dreier seg om. Be de som sendte meldingen forklare hvordan de kan garantere det!

    1. Jeg skjønner det ikke selv Brit , men jeg har fått bekreftet om at regningen må betales når det foreligger et tilbud. Snakk om å få kniven på strupen 💜

    2. Jeg skjønner det ikke selv Brit , men jeg har fått bekreftet om at regningen må betales når det foreligger et tilbud. Snakk om å få kniven på strupen 💜

  3. Dette er ikke greit. Dere er i en spesiell situasjon, med tanke på din sykdom. Prøv å sende en søknad til kommunen, hvor du forklarer den spesielle situasjonen dere er i mht. din diagnose.

    1. Det verste er mangelen på informasjon, vi er mange som er i samme situasjon , det burde vært sagt mer om unntak og hvilke regler som egentlig gjelder 💜

  4. Jeg støtter deg 200% ! Dette er litt uvirkelig at dere (og andre familier i samme situasjonen) er på måte straffet for å velge «mellom liv og død». Og jeg er helt enig at det har vært mangel av info på dette (og flere andre) områder når det gjelder unntak og regler i disse korona-tider. Håper at du kan få det innvilget fra kommunen. ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *