Er dere klar???

Categories Blogg

Ja så var vi der igjen, påsken har vendt tilbake.
I dag var det bare å komme seg opp, for i dag var det vår tur til å starte påskeferien. Storefjell blir vårt neste stopp, hele storfamilien skal samles til et tre dagers opphold på fjellet. Den eneste vi mangler er en av mine brødre, men ellers er vi alle mann alle.

Så idag starter vår påskeferie for alvor, og da må jeg jo følge opp min egen tradisjon. For noen år siden begynte jeg med en påske konkurranse her på bloggen, og i år er intet unntak. Derfor vil jeg de neste tre dagene legge ut en ny krimgåte, og i dag kommer den første.

Selvfølgelig vil det også i år vanke premier til tre heldige lesere, søndag vil jeg trekke tre heldige vinnere. En fra gåte nr 1, en fra gåte 2, og til slutt en fra gåte 3.

Premiene er tre nydelige bilder fra posterstore ferdig innrammet, så her er det bare å bli med på leken…

Lykke til 🐣

 

Hovedetterforsker Wæhler stod foran et problem, nesten like stort som den gangen han hadde løst mordet på kjemiker Solskjær en gang i 2003. Mange hadde prøvd seg, men bare Wæhler hadde klart det. Ikke hadde det tatt lang tid heller, noe Wæhler i etterkant påpekte at skyldtes noe så enkelt som at han faktisk ikke sov i timene på videregående.

Kjemiker Solskjær hadde blitt funnet i et klasserom på Universitetet i Oslo. Mordet hadde man funnet ut at var blitt gjort av to av elevene gjennom diverse bevis. Rett før han døde hadde Solskjær sannsynligvis skrevet noe han mente var åpenbart som ledetråd for hvem som drepte ham. Dessverre hadde ingen klart å løse problemet før Wæhler tok en kikk på lappen, og hadde fornavnene på de to som hadde drept ham på 1,2 og 3.

På lappen stod det:

68+11
3+11

Hva var fornavnene på de som drepte Solskjær?

Rettigheter: tegninger.no
20 kommentarer

20 thoughts on “Er dere klar???

  1. Det hjelper å ikke ha sovet i kjemitimene, men hjelp så lenge siden. Må innrømme at jeg måtte google litt. Det var to jenter som sto bak drapet, og de het Lina og Erna.

  2. Erna og Lina er mitt svar. Jeg sov ikke i kjemi timen men det er en del år siden så måtte google for å være sikker.

  3. Grunnstoffene ja – Erna og Lina var de skyldige.
    Håper det kommer bilder fra påskefjellet deres – fortsatt god påske ❤🐣

    1. Jen enten sov i timen, eller var fraværende… Skjønte helker ikke bæra av hvordan folk kom fram til svaret. Men så googlet jeg 😁 og da kom også jeg fram til Erna og Lina!
      Kos deg/dere på påskeferie!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *