Endelig på rett sted til rett tid…

Categories Blogg

Med forrige helg i tankene våknet jeg opp i går morges, og det første jeg måtte gjøre var å sjekke datoen.
For forrige helg gikk det ikke fullt så bra når det gjaldt både tidspunkt og dato, en uke for tidlig stilte vi oss opp i veien med flagg og godt humør. Vi skulle se på veteranbiller, men bilene dukket aldri opp. Det viste seg at vi var en uke før tidlig ute, så det var en grunn til at jeg var en smule skeptisk i går når jeg våknet.

Men etter at jeg hadde trippeltsjekket datoen gjorde vi oss klar for tur, og denne lørdagen dro vi mannsterke oppover til Voss, for min nest eldste sønn ble også med. Noe vi satt ekstra stor pris på, for da fikk vi hjelp til en liten gutt. Men det gikk ikke lang tid før vi skjønte at det var noen andre som hadde førsterett på veien i går, vi startet nemlig turen akkurat samtidig som sykkelrittet Bergen-Voss. Heldigvis bruker de gamleveien oppover, så vi slapp å dele veien så lenge.

Akkurat som forrige helg kjørte vi rett opp til min venninne når vi kom frem, hun måtte selvfølgelig være med. Igjen tok vi med oss flagg og gikk opp i veien rett ved min venninne sitt hus, og det tok ikke lang tid før vi skjønte at denne gangen var vi på rett sted til rett tid. Flotte fantastiske biler kom rullende rundt svingen, til stor jubel fra en liten gutt.

Etter en time oppi veien var det på tide å komme seg videre, vi ville jo gjerne se disse fantastiske bilene på nært hold. I følge programmet skulle de stoppe for lunsj ikke så langt unna, så da var det bare å hive seg i bilen igjen. I nærheten av en nedlagt militærleir sto de på rekke og rad, men når vi skulle parkere var det noe helt annet som fanget min interesse.
En blå himmel ble plutselig svært så fargerik, synet av mange paraglider skjermer brakte lengselen tilbake. Jeg skulle ønske det var jeg som var der oppe, og minnene fra min forrige paraglider tur kom sterkt tilbake.

Det ble en fantastisk dag på Voss, og det hele ble avsluttet med deilig grillmat i godt selskap. Vi lever lenge på denne lørdagen, og det beste er at vi enda har to dager igjen med fri. I dag venter vi besøk av en familie som vi ble kjent med når vår lille gutt gikk i barnehagen, og det er så kjekt at barna kan holde kontakten. Men det jeg gleder meg mest til i dag er to spennende fotball kamper, dette blir en fantastisk søndag…

1 kommentar

1 thought on “Endelig på rett sted til rett tid…

  1. Kjekt med gode opplevelser.Noe av det som imponerer meg med deg er evnen din til å se det positive. Selvfølgelig har du tunge dager og men du er utrolig flink til å trekke frem de fine tingene i livet ditt. Jeg tror du kan være til inspirasjon for andre som har fått samme beskjed som du en gang fikk. Se at det faktisk er mulig å ha et godt liv tross en alvorlig diagnose. Ha en fortsatt fin pinse 💞🌞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *