Endelig kom de

Categories Blogg

I går ettermiddag skjedde det endelig , jeg har ventet i ukesvis. Min datter kom plutselig inn døra her , og hun kunne fortelle at det sto en Post Nord bil på tunet. Litt overrasket innså jeg at det bare kunne bety en ting , VR brillene var endelig kommet frem! Jeg har brukt mye krefter på å få de i hus , men nå var endelig dagen her. En ting er ihvertfall sikkert , det lønner seg alltid å klage. For etter en litt dårlig behandling tok komplett grep , jeg fikk tilbud om de siste nye VR brillene samt et gavekort på tusen kroner.

Det ble vill oppstandelse her i går , hele familien samlet seg om et par briller. Ja til og med gubben ble engasjert , og det skjer nesten aldri. Dette var en genial investering , ventetiden var virkelig verdt denne opplevelsen. For der satt jeg omringet av latter og gledeshyl fra alle kanter , familien hadde nå fått et felles  samlingspunkt.  Jeg var først ut , og jeg visste godt hva min første virituelle reise skulle være. Jeg skulle opp i luften igjen , jeg skulle sveve under himmelen blå.

Herlighet for et rush , jeg har aldri opplevd maken. Det var som om alt forsvant under meg , jeg satt ikke lenger i godstolen. Den samme følelsen som jeg hadde da jeg flydde paragliding i fjor kom tilbake , jeg kjente hvordan svimmelheten var i ferd med å ta over. Tenk det , her satt jeg i min egen stue mens jeg svevde under himmelen blå. En hel verden har åpnet seg opp for oss alle , vi kan nå sitte hjemme og reise hvor vi vil i verden. Min mann har vært i Vardø og Paris , mens min sønn tok like godt en tur ut i verdensrommet. Det var bare å skrive inn stedet du ville besøke , så tok brillene deg med på en uforglemmelig reise.

Dette er noe alle skulle hatt , spesielt de som lever et liv i isolasjon. Jeg er overrasket selv , for så bra trodde jeg det faktisk ikke skulle være. Men dette overgikk alle mine forventninger , jeg gleder meg allerede til å prøve mer ikveld. Så om dere er i tvil på hva dere skal kjøpe til deres kjære i julegave i år , så er VR briller noe jeg virkelig kan anbefale. Det koster litt , men det er virkelig en investering som er verdt hver en krone.

Idag er vel første gangen jeg skulle ønske jeg ikke hadde noe på tapeten , jeg skulle gjerne ha blitt hjemme for å bli litt mer kjent med et par briller. Men pliktene kalte , det var bare å sette kursen mot Nordås idag også. Det er litt vemodig og tenke på at det nå snart er slutt , bare to dager igjen så er dette oppholdet over for denne gang. Ja for idag fikk jeg det nemlig bekreftet , de på Nordås vil prøve å få meg inn på et nytt opphold om noen måneder. Jeg merker det så godt på kroppen , disse ukene har gjort meg godt.

Rekorden min i stående slo jeg også idag , 7 minutter er nå ny rekord. Små ting som gjør meg fryktelig stolt , det gir meg en mestringsfølelse så stor. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg klarer mer enn jeg tror , utholdenheten min er fortsatt god. Så ja det er litt vemodig at det nå nærmer seg slutten , disse siste dagene skal nytes til det fulle. Men nå har jeg faktisk ikke tid til dere lenger , for jeg tenkte å ta meg en snartur til Paris. Et par VR briller skal nå utforskes , kanskje jeg skal ta meg en topptur på verdens høysete fjell??

12 kommentarer

12 thoughts on “Endelig kom de

  1. så bra Vivian..har prøvd de hos Ronny…det er super herlig…skulle ønsket eg hadde sonne…er så glad for det er så mye godt som skjer rundt deg…stå på..mye kult å finne på..klem fra meg

  2. Så flott brillene kom og var suksess!!!

    Du burde fått ett opphold pr mnd spør du meg – det er åpenbart veldig positivt for deg!!!

    1. Dessverre så er dette et rehabiliterings til personer som trenger opp trening for å komme tilbake til hverdagen , det vil si noen intensive uker med trening før man blir skrevet ut. Jeg er eneste ALS pasient som får dette tilbudet , jeg er bare glad for de ukene jeg får 💖

      1. Oki jeg forstår. Synd det da for det gjør deg tydelig godt både fysisk og psykisk. Du får nyte det du får da.

  3. Håper du får et nytt opphold på Nordås, lykke til med det 👍😊❤️ Må være noen flotte briller 👍😃 God reise 🏞️🤩👍🌼🌼

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *