Enda en måtte gi tapt…

Categories Blogg

Jeg kjenner det stikker, vi har igjen mistet en av våre.

For det er slik det føles som hver gang en ALS syk dør,

det er som om vi har vært i krigen sammen.

Vi kjemper samme kamp sammen.

 

Enda en har måtte gi tapt, for selv om hodet vil så klarer ikke kroppen.

Det er det som er så jæ*lig med denne sykdommen,

du vil gjerne leve men kroppen gir deg ikke lov.

Sykdommen vinner alltid til slutt.

 

Forestill deg at du ligger helt bevisst i en sykehusseng.

Sansene er skjerpet og hodet er helt klart.

Du føler deg sliten men likevel våken,

omringet av leger og nærmeste familie ligger du der.

 

Den dagen du har ventet på er nå kommet,

du vet at om noen timer er du borte, for alltid.

Du ligger der omringet av dine kjære, og du kan sanse en kjærlighet så stor.

Kanskje du ser et stearinlys borte i vinduskarmen, og du lurer på om du fremdeles er her når det er brent ut.

 

Noen planlegger deres dødsdag, det skaper en ro og vite.

Andre vil helst ikke tenke på den, den får komme når den kommer.

For dagen vil komme til oss alle uansett, døden vil finne oss.

Men nå ligger du der fortsatt ganske ung, og fortsatt glad i livet.

 

Ikveld gråter jeg, jeg gråter over alle som må forlate oss for tidlig.

Noen ganger føler jeg meg omringet av døden, den kommer stadig tettere på.

For det stikker i meg hver gang døden tar en av oss,

en av oss med ALS.

 

Så derfor gråter jeg ikveld, jeg gråter for oss alle.

På fem år er det blitt mange tårer, små dråper for en hjelpesløshet så stor.

Hvem av oss blir nestemann er det ingen som vet.

Men klokken tikker fortere for hver dag som går…

20 kommentarer

20 thoughts on “Enda en måtte gi tapt…

  1. Ja jeg har grått over han i flere dager. Han var en stor mann og et forbilde for så mange. Var alltid i gått humør med en lun fin humor. Blir savnet sårt og det gjør vondt ♥️ styrke klem til deg Vivian ♥️

  2. Jeg prøver og lese meg opp for å forstå denne sykdommen og sykdomsbildet . Måtte dem finne en kur , hjertet mitt blør for dere alle , og det eneste jeg forstår er at dette er vanskelig og vondt . Varme tanker til deg og familien

  3. Du har fått litt av ei bør å bære. Vanskelig å sette ord på slikt. Fra første gang jeg hørte om sykdommen ser jeg på den som det verste en kan få. En vil så gjerne hjelpe, men her hjelper ingen floskler. Jeg kommenterer nesten aldri, men jeg følger med du skriver innlegg. Håper å se innlegg fra deg lenge. Og at du kan ha det så godt som mulig i den situasjonen du har havnet i. <3

  4. Vi gråter med deg. Det var tøffe nyheter på fredag. Takk for at du setter ord på følelsene av avmakt. Også må je la dem blåse videre og fatte nytt mot for å klare vår nye hverdag. Klem til deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *