En verdig avslutning…

Categories Blogg

Det ble litt kaotisk her i går, for når assistenten kom andpusten inn døren her etter handleturen ante jeg ugler i mosen. Klokken var 14 og bratt bakken var var enda ikke blitt brøytet! Jeg kjente hvordan stresset grep tak i meg, det hadde snødd kraftig og så lenge veien bakken ikke var brøytet hadde vi ingen muligheter til å komme frem.

Men en god time etter assistenten kom tilbake hørte jeg en etterlengtet lyd, en traktor kunne høres i det fjerne.
Lettelsen var stor når jeg innså at veien var i ferd med å bli brøytet, konserten var reddet.
Vi valgte å være tidlig ute, og det skulle vise seg å være et godt valg. For når jeg rullet inn i bilen sto radioen på, og når jeg overhørte at det var kø i sentrum var jeg glad vi var tidlig ute.

Det var forbausende mye trafikk i går, men man kan vel ikke forvente noe annet på denne tiden.
Konserten begynte kl 18 og vi kjørte inn på plassen kl 17. 40,køen utenfor sa sitt. I 12 år har Kurt Nilsen holdt julekonsert, og i 12 år har han spilt for fullsatte saler. Det sier alt om hvor populær han er, og her var jeg for å oppleve han en siste gang.

Konserten levde virkelig opp til forventningene, og bonusen var at vi fikk Marion Ravn med på kjøpet.
Du vet du har vært på Kurt Nilsen sin julekonsert før når du kan rekkefølgen på alle numrene han fremfører, alt var slik som det alltid har vært. Der satt jeg med noen av mine nærmeste og hørte på nydelig musikk, livet kunne ikke vært mer perfekt enn akkurat i det øyeblikket…

 

1 kommentar

1 thought on “En verdig avslutning…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *