Det snør det snør tiddelibom…

Categories Blogg

Hver vinter ber jeg om det samme, og i år ser det ut som at jeg har fått ønsket mitt oppfylt.
For det er lenge siden det har snødd så mye som det har nå, de siste dagene har det virkelig lavet ned.
I dag sto jeg opp til snøstorm,, det snødde så tett at øya på andre siden var forsvunnet.
Nå begynner det å ligne noe, måtte det bare fortsette å snø.

Det er ingenting som gir meg mer julestemning enn snø, det er noe magisk med de små snøfnuggene.
De daler ned mot bakken og gir meg håp, bare synet av de gir meg fred.
Jeg har alltid vært et vinter menneske, og det er nok en av grunnene til at jeg elsket å bo i Finnmark.
Hver vinter kommer savnet tilbake, og det er spesielt en ting jeg savner mest av alt.

Jeg husker enda den første gangen min mann inviterte meg med på snøscooter tur, og det var vel da jeg virkelig falt for han. Vi var to kjærestepar som dro på tur sammen, og på vei tilbake til hytta bestemte min mann seg for å ta en snarvei. Kameraten til min mann var ikke høy i hatten når min mann foreslo at vi skulle kjøre over vidda for å spare tid, og når gubben svingte av scooter løypene skjønte jeg hvorfor kompisen hadde bange anelser.

Det var hvitt så langt øyet kunne se, helt umulig og se hvor det var stup eller vei. Men gubben hadde innebygget kompass, og med stødige hender geleidet han oss trygt ned. Det var rett og slett imponerende, og det var da jeg skjønte at her hadde jeg skutt gullfuglen. Gud hvor jeg savner de turene, bare jeg og han over en hvit endeløs vidde.

Håpet er at en liten gutt også skal få oppleve en vinter i Finnmark, og drømmen er at jeg får se det.
Men enn så lenge får jeg ta til takke med en Bergens vinter, og nå er jeg bare glad for at vi har fått snø.
I morgen skal vi finne frem skiene til en liten gutt, vi må nyte det hvite teppet mens vi enda har det.
Men det som er det beste med dagen i dag er at min mann nå har juleferie, og det skal vi virkelig nyte…

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Det snør det snør tiddelibom…

  1. Vi fått en del i Alta også. Mer enn vi trenger faktisk. Viddetur på snøscooter er en fantastisk opplevelse.
    På grunn av kraftig beinskjørhet i hofter og rygg kan jeg ikke lengre dra på scooter tur. Det vil ende med brudd både her og der.
    Kos deg med vinteren i Bergen,Vivian ❄️❄️❄️❄️

  2. Det stedet dere bor er like nydelig i all slags vær😍 Nyt snø og juleferie, og god helg❄️🩶

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *