En “varm” tirsdag

Categories Blogg

Jeg gikk til sengs med et smil rundt munnen igår , lykkelig sovnet jeg rimelig raskt. Jeg tror ikke smilemusklene har hvilt i natt , for jeg våknet med det samme smilet rundt munnen idag. Tenk hvor heldig jeg egentlig er , privilegert som får være den første til å motta en ny medisin. Uavhengig om jeg får placebo eller ekte vare så føler jeg meg heldig , og den følelsen er ikke noe jeg er vant med. For ordet heldig er ikke noe jeg forbinder med mitt liv , jeg er mer vant med å trekke det korteste strået.

For fem år siden begynte en reise , jeg fikk et nytt liv med store begrensninger. Aldri hadde jeg trodd på den tiden at jeg skulle sitte her jeg gjør idag , fem år etter med et lite håp. Disse fem årene har gitt meg litt av en reise , en reise på både godt og vondt. For med denne sykdommen blir det gode i livet trippelt så godt , og det vonde blir umenneskelig vondt. Men selv om det vonde er så vondt at jeg noen ganger bare vil dø , så er det de gode øyeblikkene som forhindrer meg fra å gi opp. Og i går ble det et godt øyeblikk , et øyeblikk vi tar med oss videre.

Idag sto jeg opp til et realt høstvær , det både regnet og blåste ute. Men det spilte ingen rolle idag , for takket være dere har jeg igjen fått en varme så stor. Så mange fine kommentarer og meldinger , dere gjør meg virkelig rørt. Dere gjør meg ydmyk , den nestekjærligheten dere viser er helt enorm. Samtidig må jeg innrømme at jeg sliter litt meg dårlig samvittighet , samvittigheten gnager overfor alle de andre ALS syke som ikke får det jeg får. Jeg skulle ønske at dette forsøket inkluderte alle , at vi alle kunne sitte med den samme følelsen som jeg nå har.

Vi måtte selvfølgelig finne på noe fint idag , så en god middag ble planlagt. Tikka Masala ble derfor laget idag , en kylling gryte som barna elsker. Nyhetssendingen fra igår måtte vi også se om igjen idag , en liten gutt var nemlig lagt seg i går når nyhetene ble sendt. Det er så kjekt å se hvor glad han blir , det er ikke alle fem åringer som får se seg selv på Tv. Et stort øyeblikk for en liten gutt , ja et stort øyeblikk for oss alle.

Alltid gøy når to besteforeldre kommer på besøk

Se mamma , vi er på Tv

Idag fikk jeg også tak i den siste puslebiten til en nyoppryddet yttergang , jeg saumfarte nettet i hele går. Hvem skulle trodd at speil kunne være så dyre? Ikke jeg ihvertfall. Jeg hadde nemlig en vegg igjen i yttergangen som var tom , og siden gangen er så liten så tenkte jeg at et stort speil kunne vært fint å ha. Men jeg tar ikke til takke med hva som helst , et speil med sølvramme var det jeg ville ha. Men de speilene jeg fant som jeg likte på nettet var jo rådyre , ikke pokker om jeg skulle betale to tusen for et speil!

Jeg var nesten i ferd med å gi opp når en tanke slo meg , det var et sted jeg ikke hadde prøvd. På Finn.no begynte jeg en skattejakt , og det gikk ikke lang tid før jeg fant et egnet speil. Derfor ble assistenten sendt ut for å hente det , og for bare 250 kroner er nå yttergangen komplett. Et nydelig speil ligger nå og venter på å bli hengt opp , og gjett om mor er fornøyd. Nå gjenstår bare resten av huset , jeg har nemlig mye jeg vil ha gjort. Men det får vente til i morgen , en ny dag med nye muligheter. For nå har kvelden igjen meldt sin ankomst , nok en god dag nærmer seg slutten…

 

9 kommentarer

9 thoughts on “En “varm” tirsdag

  1. Du er beundringsverdig, er imponert over hva du får til!Gleder meg til å følge deg videre, du gir deg ikke så lett. Du har veldig god smak, lykke til videre, du tapre kjempe👍

    1. Jeg er så glad på dine vegne, som sovner med et smil om munnen. Hva er vel bedre enn det etter å ha blitt invadert av håpløsheten?
      Jeg er så glad for at du kjenner på overskudd, at du kjenner overskudd til å planlegge og få gjennomført de forandringene du vil i hjemmet ditt.
      Jeg ble revet med av reportasjen i nyhetene, og det å se deg så glad for å få et håp! Tårene trillet her på dine vegne 💖
      Jeg håper virkelig at hva du enn får, at det på sikt kan gi deg bedre dager, enda mer styrke når de vonde, ensomme stundene kommer, og at du får kjenne at livet er ok tross alt.

  2. Så fint å se deg, Vivian. Det var et flott innslag.😊Da er det bare å ønske deg lykke til. Krysser alt jeg har for deg.🤞❤

  3. Du Vivian altså👍 Du skriv så levende at æ tar mæ i å snakke tel dæ mens æ læs😂

    Nå skulle æ tilby dæ et av mine speil, for æ har med sånn ramme som du ville ha.

    Du fiksa pinade det også 👏👏👏🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *