En følelsesladd kveld

Categories Blogg

Jeg prøvde å forberede meg i går kveld , forberede meg på det som ville komme.

For det blir alltid sånn , hver gang jeg ser meg selv så blir jeg på gråten.

Det blir liksom så virkelig , med egne øyne får jeg se det dere ser.

Et ytre skall kommer til syne , et ytre skall jeg prøver å fornekte.

 

Fornekte at det eksisterer , fornekte at det er så ille.

Jeg får det rett i fleisen , for så ille er det faktisk.

For en sykdom har satt sitt spor , mitt ytre skall er i ferd med å visne helt bort.

En kropp som engang bar på fire små er borte , det er bare tre små bokstaver igjen.

 

For meg finnes ingen valg , jeg må fornekte for å overleve.

Prøve å skyve tre små bokstaver bak i mørket , late som om de ikke eksisterer.

Jeg prøver så hardt jeg bare kan , tre små bokstaver skal ikke være mitt fokus.

Mitt fokus skal være livet , livet som jeg hver dag kjemper meg opp til.

 

Salte dråper flommet igjen ut av mine øyne , men takknemligheten var stor.

For selv om jeg ikke gir tre små bokstaver fokus i hverdagen så skal de ut , tre små bokstaver skal opp og frem i lyset.

Denne sykdommen frarøver deg nesten alt , alt bortsett fra en ting har forsvunnet.

Min viljestyrke har den ikke klart å knekke , jeg vil leve mer nå enn før.

 

Dere lesere skal ha en stor del av æren for at jeg fortsatt orker , foruten om familien så gir dere meg så mye.

Igår var intet unntak , gang på gang viser dere hva nestekjærlighet virkelig er.

Dere overøser meg med gode ord , ord som gir meg ny styrke.

Ny styrke til å fortsette min kamp , en styrke som forhindrer meg fra å gi opp.

Så tusen takk for at dere bestandig er der , for at dere er der sammen med meg i min kamp…

17 kommentarer

17 thoughts on “En følelsesladd kveld

  1. Det var sterkt å se deg på tv, men du har noe som kalles “guts”, og har du den, lar du deg ikke knekke så fort… Håper du får en god dag, – du må du tenke positivt og det klarer du <3

  2. Et flott og artig bilde opp i alt det triste. Ser på gleden i sønns ansikt. Tipper han gleder seg til snøen kommer, senke skuffen på traktor, og brøyte veg for mamma 😉

  3. Hei Vivian. Så flotte dere var på Tv – det pågangsmotet, gutsen, viljen og livsgleden du står for er mer en beundringsverdig!!!! – og så godt å se

  4. Flott innslag på Tv2! Dere gjorde en veldig god figur med et viktig budskap. Jeg kan godt forstå at du savner «ditt gamle jeg», men vit at du framstår sterk og tydelig også nå! Håper virkelig du har fått riktig medisin og at den har positiv effekt.

    1. Tusen takk kjære deg , det setter jeg stor pris på å høre. Det er ikke alle som ser det samme som du , men jeg prøver hver dag og bidra med det jeg kan 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *