En uforglemmelig tur…

Categories Blogg

På fredag kom min gode venninna på besøk, sist vi møttes var i august når vi tok turen opp til henne. Siden hun bor på Voss er det ikke så ofte vi treffes, men desto kjekkere er det når vi først møtes. Det beste var at hun hadde bestemt seg for å bli noen dager, hun dro faktisk ikke hjem før i dag. Det har vært en fantastisk helg på alle måter, og i går ble helgen avrundet med en uforglemmelig tur.

Jeg har nemlig helt glemt å fortelle om gubben sitt siste innkjøp, han har nemlig kjøpt seg ny bil. Ja ny var vel å ta litt hardt i, faktisk så befinner den seg i den helt andre skalaen. Gubben har nemlig kjøpt seg en veteran bil, og brått ble det plutselig veldig ryddig i garasjen. Jeg som har mast om at garasjen må ryddes i månedsvis, men det måtte en bil til for å få det gjort.

Gubben har nærmest flyttet inn i garasjen, ja han har faktisk rappet lenestolen min som jeg hadde på soverommet for å kunne sitte der og beundre mesterverket. Det er lenge siden han har beundret meg på den måten, så det er ingen tvil om at gubben har fått seg en ny flamme. Det var kanskje derfor gubben bestemte seg i går, han innså muligens at han hadde brukt litt vel mye tid på sin nye flamme.

Se film her!

Jeg ble i hvert fall invitert med på en kjøretur i hans siste innkjøp, og det kunne jeg jo ikke takke nei til. Ute på plassen sto en glinsende Mercedes 300 e 4matic, og selv om jeg hadde sett den før så var det først i går jeg skjønte hvorfor gubben var så begeistret. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk, for det begynner å bli noen år siden jeg satt i en vanlig bil. Kroppen min trenger mye støtte, spesielt nakken min trenger mye stabilitet.

Men gubben er ikke mørkeredd, han har vært ute en vinternatt før med meg så han vet hva som skal til. Min mann ser løsninger i de fleste situasjoner, uten han hadde livet mitt vært vanskeligere. Til tross for at jeg har ulike hjelpemidler som skal hjelpe til med avlastning så velger min mann å bære meg, og i går var intet unntak. Jeg kjørte rullestolen opp ved siden av bilen, så løftet gubben meg opp og plasserte meg i bilen.

Det skulle vise seg at skepsisen min var ubegrunnet, allerede ved den første fartsdumpen merket jeg hvor stabilt jeg satt. Mye mer stabilt enn i rullestolen i min bil, der blir jeg filleristet av den minste dump i veibanen. I en og en halv time kjørte vi rundt, og for meg ble det en uforglemmelig tur. Jeg satt så stabilt i sete at jeg merket lite til verken brostein eller fartsdumper, jeg kunne lene meg tilbake og bare nyte turen.

En liten gutt var overlykkelig over å dra på tur med mamma…

Det er lenge siden jeg har hatt en så behagelig kjøretur, og jeg er så takknemlig for at gubben presset på for å få meg med. Jeg er så takknemlig for at jeg har mennesker rundt meg som ser løsninger fremfor hindringer, og for min mann er ingenting umulig. Jeg smilte fra øre til øre i går kveld, en kjøretur gjorde meg varm om hjertet…

En liten firbeint tass var glad for å få mor hjem, se filmen her…

9 kommentarer

9 thoughts on “En uforglemmelig tur…

  1. Så fint å se deg smile 😊, av og til gjør menn faktisk noe fornuftig.

    Det ser ut som om du har kost deg masse i helgen!

  2. Hei og igjen, tusen takk for at dere deler. Jeg ble helt rørt at dette innlegget og å se kjærligheten mellom deg og gutta dine er også rørende – de gjør nok alt for at ho mor skal ha det best mulig.

    Er det mulig å sende deg en privat melding – jeg jobber selv som bpa og kunne ha spurt om noen greier – dersom du orker, selvfølgelig

    Mange varme klemmer fra Anja – fra østfold 🙂

  3. Flott bil. skjønner at mannen din er forelska i den. Så bra at bilturen ble en behagelig opplevelse. Da er det vel bare å glede seg til neste tur i gliset.

  4. Takk for turen, Vivian! 💕 Herlig å se at du koser deg, både med biltur, mannen, guttungen og vennina! ❤

    1. Du skulle ha vært flue på veggen de gangene gubben får sjansen til å børste håret mitt, han blir jo aldri ferdig! Jeg tror gubben innerst inne har en hårfetisj 🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *