En tårevåt start på dagen…

Categories Blogg

Jeg vet egentlig ikke hva som skjedde i dag tidlig, men når jeg våknet var puten min helt våt. Salte blanke tårer rant i strie strømmer, Jeg våknet opp gråtende. Fortiden hadde igjen innhentet meg, jeg drømte om en 16 år gammel jente. Jeg drømte om meg selv.

 

Hun var så virkelig, lykkelig og nyforelsket strøk hun varsomt over sin runde mage. Et nytt liv var på vei, som en sakte film så jeg livet mitt i reprise. Det var da jeg så han, gutten med himmelblå øyne, han var så stolt der han satt med sin førstefødte sønn i armene, der og da var livet perfekt.
Lite visste hun at det snart var over, gutten med krystallklare øyne skulle bli borte for alltid.

 

Det var nettopp den dagen som kom tilbake til meg, den skjebnesvangre dagen som endret alt. Alle følelser vendte tilbake, skriket til naboen i det hun fant han brakte sorgen tilbake.
Skyldfølelsen fylte hele meg, jenta på 16 år hadde vendt tilbake.
Redselen og den bunnløse sorgen la seg rundt mitt hjerte, med en to måneder liten gutt måtte hun nå takle livet på egenhånd.

 

Jeg våknet opp til en våt pute, de hjerteskjærende skrikene satt enda i ørene. Hikstene fylte et lite soverom, helt stille lot jeg tårene strømme fritt.
Minner jeg har prøvd å fortrenge kommer stadig oftere tilbake, når jeg sover blir alt så levende. På veggen henger de, et lykkelig par med en nyfødt gutt. Så unge de var, unge og naive. Kjærligheten var ikke nok, mørket ble for altoppslukende…

8 kommentarer

8 thoughts on “En tårevåt start på dagen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *