Har jeg hatt det?

Categories Blogg

Det som så ut som vannkopper i går så mer ut som meslinger i dag, og det var da jeg begynte å tenke. Jeg vet at jeg har hatt vannkopper, det husker jeg.
Men meslinger var jeg usikker på, så da måtte jeg sende melding til min mor.
Hun mente bestemt at jeg hadde hatt det så da får jeg stole på det, det siste jeg vil er å stryke med av et meslingutbrudd.

Guttene mine har hatt de fleste barnesykdommer, men min datter derimot har nesten ikke hatt noen. Først i fjor fikk hun vannkopper og jeg husker hvor dårlig hun ble, så nå håper jeg bare hun slipper unna denne gangen.
Meslinger rett før jul er ikke akkurat noe å trakte etter, det unner jeg ingen. Men en skolegutt lar seg ikke påvirke heldigvis, han har danset og vært i full aktivitet i hele dag. Rampenissen er også i full aktivitet for tiden, til stor glede for en liten gutt. I natt ble kjøleskapet inntatt, grøten til en liten gutt ble for fristende.

I dag har gubben vært hjemme og jaggu var det bra. For like før klokken 15.30 ringte telefonen min, og både jeg og gubben ble litt satt ut når vi hørte hvem det var.
Tror du ikke saksbehandleren i forvaltningen ringte på telefonen min fremfor å svare meg på mail? Enda hun vet at jeg ikke klarer å kommunisere over telefon?
Hun hadde nok ikke forventet at gubben var hjemme, vi hørte på hele henne at hun ble overrasket over at noen svarte.

Takk og lov for at gubben var hjemme i dag, for vi skjønte fort at manglende svar på mobilen min kunne bli brukt som en unnskyldning fra deres side. Det er nesten så jeg hører de, “vi har prøvd å ringe deg uten å få svar”. 
Det var en temmelig spak saksbehandler i andre enden, hun ville bare bekrefte at hun hadde sendt vedtaket til vårt nye firma. Så nå kan jeg endelig si med sikkerhet at denne kampen er over, og det føles veldig godt.

To gode venner…

Noen unnskyldning fikk vi ikke men det hadde vi heller ikke forventet, og for å være helt ærlig så trenger jeg ikke det heller. Jeg har vunnet en kamp så stor, og det er mer enn nok for meg. Nå kan vi endelig begynne planleggingen om en ny start, og firmaet vi har valgt har virkelig orden i sine saker. Så nå ser jeg lyst på fortsettelsen, jeg har tro på at 2022 blir et bra år…

8 kommentarer

8 thoughts on “Har jeg hatt det?

  1. Hvis han har vært igjennom vaksineprogrammet, så er han jo vaksinert mot mesliger – MMR-vaksine; meslinger, røde hunder og kusma 😊

    1. Det har han Heidi, men nabobarna hadde meslinger for en stund siden og de har også blitt vaksinert. Jeg syns ikke det ligner på vannkopper så i morgen skal han til lege for å være helt sikker💜

  2. Meslinger hvis det er ,ikke moro sånn før jul😵Men , hun ringte deg . Forventet kanskje ikke svar.da😉 Men dette vinner du Vivian.
    Så fint bilde av gode venner.💖. Min katt Mimmi har tydelig bestemt seg for at musen som bor i skapet i gangen er hennes venn. 🤷‍♀️.. Så blir vel å kjøpe god ost .Kanskje han vil ha en liten kjeks ,en drue, og kanskje litt god vin i ett eggeglass til jul.?😁

  3. Håper jo inderlig ikke at det er meslinger da. Og så godt at denne kampen din er over og at utfallet ble som du ønsket, det gjør meg glad ❤❤

    Ha en fin fredag 🥰

  4. Gratulerer med seieren Vivian! ❤️ Jeg vil ønske dere en god jul og en god klem til gutten i huset.. savner han!🎄🌟

    1. Vi savner deg også Cristiani, vi får håpe koronaen roer seg litt på nyåret slik at vi kan treffes 💖
      Riktig god jul til deg og dine, stor klem fra oss 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *