En “strømløs” søndag…

Categories Blogg

Dagen i dag har vært litt rar egentlig. Mye på grunn av at strømmen plutselig gikk her og den var faktisk borte i timevis. Takk og lov for at det er søndag og at min mann er hjemme, for godstolen min går nemlig på strøm, og der satt jeg uten å komme meg av flekken. Nå var gode råd dyre, for ikke visste vi hvor lenge strømmen skulle være borte, og jeg nektet å sitte strandet og vente. Hva skulle jeg ha gjort uten en sterk mann i huset? For gubben visste råd, inn kom rullestolen og før jeg visste ordet av det, så var jeg flyttet fra en stol over i en annen.

Det er et problem det der når strømmen plutselig blir borte. For hva hvis jeg må på do når jeg sitter i hvilestolen, det er klin umulig for assistenten alene og få meg opp. Heldigvis er det ikke ofte det er strømbrudd, og idag var jeg ekstra heldig som hadde min mann hjemme.

Prosjekt husmaling begynner for alvor å ta form. Jeg er mektig imponert over hvor mye de har fått gjort i helgen, min mann og assistenten min har virkelig stått på og gjort en fenomenal jobb. Nå begynner jeg faktisk og se en ende på prosjektet, og håpet nå er at vi blir ferdig før vi skal reise og ihvertfall før regnet kommer. Men da må vi henge i, for det er nemlig meldt dårligere vær i løpet av uken. Jeg håper i det lengste at det holder seg noen dager til så vi blir ferdig en gang for alle.

Jeg syns det blir fantastisk fint, fargen liker jeg bare bedre og bedre, huset har fått en ny drakt og kommer virkelig til sin rett. Det blir gøy å se før og etter bilder når vi er helt ferdig, da ser vi virkelig forskjellen. Planen idag var egentlig at Isak skulle være hos min mor idag mens vi malte slik at han ikke kjedet seg så mye. Overraskelsen var derfor stor når min mann kom hjem igjen med en liten gutt, han hadde nemlig bestemt at han skulle være hjemme i dag, det var ikke snakk om å være hos besteforeldrene.

Det er første gang jeg har opplevd at han ikke ville være der, men når han kom hjem så skjønte jeg hvorfor. “Mamma, kan du være med meg ut og leke jobbemann”? Da skjønte jeg det. Han hadde rett og slett kost seg så mye igår at han ville fortsette leken i dag. Snakk om å glede et mammahjertet, han vil heller leke sammen med meg enn å gjøre noe annet, helt fantastisk, jeg kjente jeg ble lettere rørt her jeg satt.

Så selv om vi har vært strømløse en stund her så har dagen vært fin. Gleden er enda større når jeg tenker på at min kjære skal være hjemme nå i tre hele uker, det blir herlig det. Tre hele uker med kos og hygge, ja denne sommeren tror jeg blir fin…

2 kommentarer

2 thoughts on “En “strømløs” søndag…

  1. Kjempefin farge på huset! Håper dere blir ferdig før regnet kommer😀Hos meg blåser det slik at en blir øre i hodet av å lufte vofsen😅Håper dere får flotte ferieuker i sammen😀Søndagsklem 😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *