En søndag med begge deler…

Categories Blogg

“Kom og hjeeelp meg” ropte jeg panisk klokken 06.00 i morges. For jeg våknet brått av at noe kilte meg på armen, det var en følelse det ikke gikk an å ta feil av, en følelse som fortsatt gir meg frysninger her jeg sitter. Det var nemlig noe som kravlet oppover armen, og jeg kjente hvordan den nærmet seg brystpartiet på meg. “NÅ kommer DU!”, ropte jeg mens jeg kjente panikken grep tak i meg. Jeg visste jo ikke hva det var, og ikke kunne jeg gjøre noe heller.

Min mann sov som vanlig godt i toppetasjen, det var ikke antydning til hjelp noen plass. Men plutselig kjente jeg ikke kravlingen lenger, kanskje jeg bare hadde innbilt meg det hele. Jeg hadde nettopp falt sånn noenlunde til ro igjen, snudde hodet til siden og skulle til å lukke øynene, det var da jeg så det… Lange, svarte, tynne bein, og de befant seg bare noen millimeter fra ansiktet mitt!!!

Nå fikk jeg virkelig panikk, “NÅ kommer DU for H. E. L… “!! Endelig hørte jeg befriende skritt i trappa, døra gikk opp i en fart, og et surt troll kom til syne i døråpningen. “Hva gauler du for, vet du hva klokka er?” Han er ikke av den milde typen kan du tro, spesielt ikke når han blir vekket 🤣 “Det er et dyr på puta mi, TA DET BORT”!! 

Selvfølgelig måtte han skyte inn, “ta det selv”, og da tente jo jeg på alle plugger! Joda, jeg skulle likt å se han ligge der i samme situasjon, da tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd! Det var det jeg trodde det var, en edderkopp hadde funnet veien opp i min seng, jeg føler det enda kravler på meg.

Det ble ikke mye søvn på meg etter det, og på toppen av det hele hadde gubben klart å gjøre meg pottesur. Så når han kom inn igjen rundt elleve engang, da hadde jeg bestemt meg for å tilbringe dagen i senga, lenge leve trassalderen sier jeg bare 🤣Pokker jeg hater når jeg ikke kan få være sinna når jeg vil, for han vet hvilke knapper han skal trykke på for å få smilet på plass. Eller rettere sagt, han tvinger det frem med kiling. Er du klar over hvor grusomt det er å bli kilt uten at du kan gjøre så mye som et snev av motstand?? Det er tortur det!!

Men han dro meg opp, kledde på meg, og plasserte meg trygt i godstolen. Denne dagen har vært egentlig ganske rolig, ja foruten om Isak da. Han hadde nemlig bestemt seg for å om møblere huset, ihvertfall så det ikke verre ut. Sofaputer overalt på gulvet, lekene var alle andre plasser enn i lekekassa, og midt i alt rotet satt en fornøyd liten gutt og sang for seg selv.

Du trenger ikke være forsker for å se at vi ikke har hatt assistenter i helgen, for det flyter rundt ørene på meg. Men vet du, jeg kunne ikke brydd meg mindre, så lenge ungene er fornøyd så er jeg det også, selv om jeg har vært pottesur på min mann idag. Heldigvis fikk vi besøk i dag, min lillebror med familie stakk innom. Det er alltid like koselig, og da fikk Isak noen å leke med også.

Det hjelper alltid på med litt besøk når humøret er så som så, og litt eplekake og is i tillegg gjorde virkelig underverker. Nå er min mann og Isak gått ut en tur, noe som passer meg utmerket. Jeg skal nemlig se Bridget Jones’s baby, og jeg har virkelig tenkt å nyte tiden i eget selskap.

Ha en glitrende søndag videre 💛

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *