En rolig dag…

Categories Blogg

Nå er jeg helt fin igjen, mesteparten av det slimet som har plaget meg i det siste er nå kommet opp.
Og det er en stor lettelse, for det finnes ingen verre følelse enn når det tetner seg i brystet på deg. Jeg har ikke nok muskelkraft til å hoste det opp når det blir så mye, og den følelsen av å bli kvalt av sitt eget slim er ikke akkurat den beste.

Men nå er det heldigvis over for denne gangen, jeg krysser fingrene for at det blir lenge til neste gang. Jeg er veldig takknemlig for at jeg har noen eksperter rundt meg som stiller opp på kort varsel når jeg trenger de som mest, det er ikke alle som yter den samme servicen.
Nå må jeg bare overbevise fastlegen min om at de symptomene jeg føler på faktisk er reelle, urinprøven jeg tok ga bare svakt utslag. Dermed vil legen avvente med behandling, jeg må tydeligvis bli verre for å få hjelp. Jeg har egentlig gitt opp hele den kommunikasjonsbiten, da drar jeg heller andre steder for å få hjelp.

Hele fastlegeordningen må rustes opp, for å bytte lege er heller ikke like lett i disse dager. Det er jo ingen som har kapasitet til å ta på seg ansvaret, spesielt når man bor i en storby. Tanken på alle de som står uten fastlege ryster meg, men selv om man har en fastlege så betyr ikke det at man får hjelp.

Alt er blitt en kamp, hadde jeg bare visst på forhånd at det skulle bli så vanskelig å være syk så hadde jeg nok tenkt meg om. Ja det er akkurat slik jeg føler det noen ganger, at jeg liksom har valgt å bli syk og bare må lide unødvendig.
Jeg er ikke en person som løper til legen for den minste ting, så når jeg først kontakter legen så er det fordi jeg ikke har noe valg.

Jeg har i hvertfall hatt en rolig dag i dag, for i dag vendte regnet tilbake.
De mørke skyene på himmelen ble et trist syn når jeg sto opp i dag, jeg hadde håpet på enda en finværsdag. Men nå krysser jeg fingrene for at det lille regnet som kom idag blir kortvarig, og at formen holder seg så jeg kommer meg ut i solen igjen ganske så snart.

Men det jeg gleder meg mest til er lange varme sommerkvelder, kunne sitte ute om kveldene og se alle lysene mine komme på en etter en. For bare se hvor fint det er? Jeg måtte jo be gubben ta bilder i går kveld, og når jeg så bildene ble lengselen etter lange sommerkvelder enda større. Jeg håper vi får mange varme tropenetter i år, det hadde vært fantastisk…

6 kommentarer

6 thoughts on “En rolig dag…

  1. Jeg håper og på tropenetter her jeg sitter inntullet i et pledd selv om jeg er inne.
    Det var blitt skikkelig fint ute hos dere.
    Gode fastleger er gull verdt. Han jeg har hatt de siste to årene er jeg virkelig fornøyd med. Han evner å se meg som menneske.

  2. Koselig uteplass😍
    Dei kulene med lys var utrulig stilige, veit du kor en får tak i dei?😃er det strøm eller solcelle?

    1. Jeg tror hun kjøpte de på Plantasjen, men du kan sikkert finne lignende andre steder også 😊
      De er på strøm ja, det var derfor vi måtte være oppfinnsomme med plasseringen💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *