Jeg ble oppgitt

Categories Blogg

Ja jeg sikter til det alle prater om for tiden, en ryggsekk har skapt splittelse hos folket.
En skolesekk med regnbuens farger har ført til fordømmelse, og det var det som medførte til at jeg ble en smule oppgitt. Oppgitt var nok mildt sagt, jeg ble faktisk rystet. For hva er det enkelte tenker med? Skjønner de ikke at den eneste parten dette går utover er barna.

Det første jeg tenkte når jeg så den skolesekken var “ååå så fin den var”, regnbuens farger ville nok glede våre små. Jeg ser bare hvor glad vår lille gutt blir, hver gang det dukker opp en vakker regnbue på himmelen. Det finnes ikke en eneste tanke hos våre små at dette dreier seg om noe annet, de vakre fargene er alt de ser.

Ikke skjønner jeg hvorfor KRF reagerer så voldsomt heller, for er ikke regnbuen et bibelsk symbol? Nå dro jeg den litt langt, likevel er det noe i det. Men alt de ser er fordømmelse, og raser ut mot noe som egentlig burde blitt sett på som noe fint. Mangfold er viktig, og det er noe vi bør lære barna våre. Uansett utseende eller legning så er vi alle barn av regnbuen, og det er ingenting upolitisk korrekt ved det.
Og når enkelte foreldre går åpenlyst ut og sier at de nekter sine barn å bære denne ryggsekken da brister hjertet mitt, de drar sine barn inn i deres egen fordømmelse.

Nå er det på tide at vi foreldre går i seg selv, og tenker over hva slags budskap vi sender ut. Vi har så mye å lære av våre små, måten de behandler andre på uten fordømmelse er noe vi alle bør ta til oss.
Jeg håper av hele mitt hjerte at barna våre slipper å bli en del av et politisk spill, og jeg håper enkelte foreldre biter i seg sin egen fordømmelse. For våre barn fortjener så mye mye mer, de fortjener å vokse opp i en verden der mangfold blir akseptert….

9 kommentarer

9 thoughts on “Jeg ble oppgitt

  1. Kan ikke være mer enig. Snakk om å være forkvaklet, og ødelegge noe som er så vakkert som regnbuen. La den være på skolesekken.

  2. Reaksjonen er vel at dette er seks farger, som pride-flagget. Ikke 7 som regnbuen? Glad jeg ikke har barn som skal vokse opp i alt dette, for uansett 6 elle 7 år så er ikke dette noe barn bryr seg med, de bare lære å overta fordømmelsen fra voksne og viderefører den.. Jeg har også tendensen til å skrive ‘upolitisk korrekt’, skjønner liksom ikke hvorfor det skjer så politisk ukorrekt som jeg er, hehe..

    1. Det eneste barna tenker når de ser de fargene er regnbue, så hvorfor skal vi voksne dra de inn i vår egen fordømmelse? Jeg blir bare skuffet over enkelte , er det en ting jeg har prøvd å lære mine barn så er det viktigheten av mangfold 💜

    2. Dessuten var dette et forslag fra en 12 åring som syns det ville være fint med en regnbue på ryggsekkene til 1 klassingene, men så endrer de forslaget hennes til disse seks fargene. Jeg syns det er en skam at ingen tenker på denne jenta sine følelser når de åpenlyst går ut i media og viser sin fordømmelse.

  3. ….., og etter å ha lest flere innlegg fra politikere i mitt nærområde, så e æ både oppgitt og regelrett forbannet!
    Puh😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *