En overraskelse på døren…

Categories Blogg

Livet slutter aldri å overraske, og i dag kom det en overraskelse på døren min.
Dessverre lå jeg og sov når det skjedde, så jeg fikk lite med meg. Jeg hørte at min mann pratet med noen i døra, men jeg tenkte det var en selger og dermed sovnet jeg like fort igjen. Men det skulle vise seg at det ikke var en selger som kom på døren i dag tidlig, og det skjønte jeg når min mann kom inn på soverommet for å vekke meg.

“Du er fantastisk kjære” var det første han sa til meg i dag tidlig, og igjen skjønte jeg ingenting. Det er nemlig ikke likt min mann og komme med skryt, så jeg skjønte at her hadde det skjedd noe. Både barna og jeg vet at det skal mye til for å få ros fra gubben, alt man til nød kan få fra en finnmarking om du har gjort noe som kanskje fortjener litt skryt er et bestemt bra!

Derfor ble jeg en smule overrasket når gubben plutselig overøste meg med skryt før jeg hadde våknet skikkelig, jeg hadde jo ikke gjort noe spesielt! Jeg hadde jo bare sovet, og sist jeg sjekket var ikke det noe som fortjente skryt. Jeg skjønte enda mindre når gubben plutselig løp ut av rommet for å hente noe, like etter kom han inn med en nydelig blomsterbukett.

Det var da jeg ble bekymret, for jeg kan telle på en hånd de gangene gubben har gitt meg blomster i løpet av disse 15 årene. Sist jeg fikk blomster av gubben var for to år siden, og da var jeg rasende over at han hadde knust et arvegods som betydde mye for meg. Så det første jeg tenkte var “hva nå“, men heldigvis var det ikke gubben som hadde kjøpt blomster denne gangen.

En mann hadde nemlig kommet på døren i dag tidlig, og med seg hadde han en nydelig blomsterbukett.
Det viste seg at denne mannen har fulgt bloggen min en stund, og nå ville han komme på døren vår og fortelle oss hvor mye bloggen betydde for han. Jeg ble så rart når jeg hørte det, tanken på at denne mannen hadde kjørt ens ærend ut til oss for å fortelle hvor mye bloggen min betydde for han rørte meg til tårer.

Hver dag sitter jeg hjemme i min egen stue og skriver med øynene, jeg vet aldri hvem eller hvor mange som leser mine ord. Jeg vet aldri hvordan ordene mine blir tolket eller hvem som lar seg berøre, mens dere får et innblikk i min hverdag så vet jeg lite om deres. Derfor blir jeg så rørt hver gang jeg får hører hvor mye dere setter pris på det jeg skriver, enten det er i form av meldinger, kommentarer eller en blomsterbukett på døren.

Så i dag vil jeg takke Harald eller minsteBror som han kaller seg når han kommenterer på bloggen min. Tusen takk for nydelige ord og blomster, jeg skulle ønske jeg var våken så jeg kunne takke deg selv. Men du skal vite at det du gjorde i dag betyr uendelig mye for meg, så tusen hjertelig takk 💖
Jeg føler meg veldig heldig som har så mange fine lesere, det er takket være dere at jeg fortsatt orker å skrive…

9 kommentarer

9 thoughts on “En overraskelse på døren…

  1. En nydelig gest 😊. Gled deg masse over den velfortjente oppmerksomheten, og ha en fin helg med dine. God klem 🤗.

  2. Så utrolig koselig!! Det betyr jo masse! For deg! Så klart. Og DU betyr masse for mange 🙂 Du kan være helt sikker på at du treffer en bråte med folk, med det du skriver. Både det såre, men også de morsomme historiene dine om gubben og rare ting som skjer 🙂 Ha en fin lørdag <3

  3. Du er beundringsverdig, gir så mye som andre kan lære av, og være takknemlig for livet. Du fortjener hver rose du fikk, veldig hyggelig gest av mannen som kom med rosene🌹ha ei fin helg🌹🎉🌹

  4. For en fin gest.Velfortjent og forhåpentligvis en oppfordring om å ikke legge ned bloggen din.🌺

  5. Er så fortjent 🙂
    Du gir et godt bilde av hvordan det er å leve med als. Ikke så lett å forstå for oss andre hvordan det er å leve med det.
    Stå på!! Bloggen din betyr mye for mange <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *